حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون به خواست مردم برای همکاری با عطاران و دلیل اینکه چرا او دیگر به تلویزیون نمی‌آید، اشاره کرد.

حمید لولایی بازیگر سریال های طنز درباره روند ساخت مجموعه های کمدی در سال های اخیر در تلویزیون به خبرنگار مهر بیان کرد: نگاه به کارهای طنز با گذشته فرق کرده است، نیت این نیست که دنبال طنز نباشند اما نمی خواهند این کارها به سمت بدآموزی برود.

وی ادامه داد: الان در سینماها کمدی‌هایی داریم که یا در حال حرکات موزون هستند یا کمدی‌هایی داریم که نمی توانم جزئیاتش را بگویم. درحالی که ما کمدی هایی در سینما داشتیم که مثل «اجاره نشین ها» ماندگار شدند. سینمای طنز الان شبیه کارهای فیلمفارسی قدیمی است.

بازیگر «زیر آسمان شهر» یادآور شد: در تلویزیون مدیران دوست دارند طنزها سالم تر باشد و این ابتدای کار و با تغییرات برخی مدیران سخت تر است و باید آزمون و خطا داشته باشد. با این حال ما دوست داریم مردم با خانواده هایشان بنشینند کارها را ببینند و همه یک سریال را دوست داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینطور نباشد که من گاهی می بینم مردم در کامنت ها و نظرهایی که در فضای مجازی می گذارند، می گویند فلان کار کمدی در سینما یا شبکه نمایش خانگی به شکلی بود که نتوانستیم با خانواده آن را ببینیم.

این بازیگر درباره همکاری با رضا عطاران در سریال ها و اینکه چقدر امکان دارد این همکاری دوباره شکل بگیرد؟ گفت: من خاطرم هست از او دعوت شده بود و مشکلی هم نداشت. یکی دو سال پیش هم می خواست سریالی در شبکه نمایش خانگی بسازد و قرار بود در آن سریال همکاری کنیم. اما او موقعیتی در سینما پیدا کرد که در ۳۰ یا ۴۰ جلسه فیلمی می سازد و تمام می شود و برای خودش هم بهتر است، من هم بودم شاید فقط همین مدیوم را ترجیح می دادم. اینگونه نیست که خلاصه او تلویزیون را دوست نداشته باشد.

بازیگر «ترش و شیرین» با اشاره به اینکه مردم او را با سریال های عطاران به یاد می آورند، اظهار کرد: اتفاقاً همه هم می گویند کاش دوباره با هم کار کنید ولی خب مردم نمی دانند جمع شدن این تیم کنار هم سخت است. از طرفی من هم دیگر نمی توانم آن نقش ها را بازی کنم نمی توانم مثلاً فرزند ۳ ساله داشته باشم بلکه باید نوه ام ۳ ساله باشد.

وی در ادامه درباره فصل دوم سریال «چرخ گردون» و اینکه چقدر کیفیت طنز آن نسبت به فصل قبل بیشتر شده است، توضیح داد: بار طنز سریال در فصل دوم بیشتر شده و اصولی تر و منطقی تر شده است و امیدوارم مخاطب هم بیشتر استقبال کند.

لولایی در پایان گفت: قصه این سریال در یک پارک اتفاق می افتد، نقش های مختلفی در این پارک داریم و داستان های متفاوتی هم رخ می دهد.