معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوربا تاکید بر اهمیت آموختن مهارت کار تیمی و حل مسئله به دختران نوجوان گفت: با نگاهی بدون تعصب بهترین راه حلها را پیدا کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا بهروزآذر، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در صفحه شخصی خود در پیام‌رسان ایکس (توئیتر) در خصوص سخنانش در مراسم بازگشایی مدارس نوشت: آینده ایران را شما دختران می‌سازید. مهرماه، آغاز امیدی جدید برای همه ایرانیان است.

وی در ادامه بیان کرد: برای نواختن زنگ اول مهر، به دبیرستان دولتی که خودم در آن درس خوانده بودم رفتم.‬ ‏وقتی می‌دیدم عده‌ای از دختران لبه سکوی آبخوری نشسته‌اند یا به دیوارهای سالن ورزش تکیه داده‌اند، و حوصله مراسم رسمی صبحگاه را ندادند، یاد خودمان افتادم، به آن‌ها گفتم مهمترین علتی که اینجا هستم این است که ما جایی هستیم که بدون این که بدانیم، از این فضا خاطرات مشترک داریم.

وی افزود: به دختران گفتم قدر اینجا را بدانید، روزهایی را که مدرسه با یکدیگر سپری می‌کنید، هیچ وقت تکرار نخواهد شد. قدر لحظه لحظه دوستی‌هایی را که می‌سازید بدانید، این مهم‌ترین سرمایه‌ای خواهد شد که از آن می‌توانید استفاده کنید.

معاون‬ امور‬ زنان‬ و‬ خانواده‬ رییس‬ جمهور‬ همچنین‬ بیان‬ کرد: ‏امروز شما اینجا هستید تا هم علم و دانش بیاموزید و هم روابط دوستی‌تان را بسازید، مهارت کار تیمی و مهارت حل مسئله را یاد بگیرید و بیاموزید چطور به مسائل، از زوایای مختلف، بدون تعصب نگاه کرده و بهترین راه حل‌ها را پیدا کنید.

وی‬ بر‬ اهمیت‬ وفاق‬ تاکید‬ کرد‬ و‬ نوشت: ‏به آنها گفتم امروز اینجا هستید تا بتوانید با یکدیگر گفت‌وگو کنید و روی حل مسائلی که تشخیصی می‌دهید با هم به وفاق برسید. در عین حال اما با یک موضوع تلخ مواجه شدم.

وی درپایان اظهار داشت: وقتی شنیدم ٢ طبقه از ٣ طبقه همین مدرسه که از مجهزترین مدارس دولتی زمان ما بود و همه المپیادهای آموزشی دختران کشور در آن سال‌ها در آنجا برگزار می‌شد، به یک مدرسه غیرانتفاعی اجاره داده شده، غم بزرگی بر دلم نشست، موضوع را به وزیر محترم آموزش و پرورش اطلاع دادم.