رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، از اعزام ۶۰۰ نفر از عوامل عملیاتی خدمت به زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی، با اشاره به اعزام دو کاروان زیارتی به عتبات عالیات با عنوان «رهسپاران عصر ظهور» به یاد شهدای امدادگر، گفت: این اعزام به منظور تجلیل از عوامل اجرایی بدرقه تیم‌های عملیاتی اربعین ۱۴۰۳ و همکاران و داوطلبان فعال در پویش‌های ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این کاروان‌ها شامل ۶۰۰ نفر از همکاران و داوطلبان فعال در امور خدماتی و امدادی اربعین هستند که در قالب دو گروه مجزا اعزام می‌شوند. کاروان نخست شامل ۴۵۰ نفر از آقایان بوده که از تاریخ ۲ تا ۷ مهرماه ۱۴۰۳ به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. همچنین، کاروان دوم شامل ۱۵۰ نفر از بانوان خواهد بود که از تاریخ ۴ تا ۹ مهرماه ۱۴۰۳ عازم این سفر زیارتی خواهند شد.

سلیمی اظهار کرد: این برنامه به منظور تقدیر از زحمات همکاران و داوطلبانی که در پویش‌های اربعین حسینی امسال به ارائه خدمات به زائران پرداختند، طراحی شده است. هدف از این اقدام تجلیل از این عزیزان و زنده نگه‌داشتن یاد شهدای امدادگر است که با ایثارگری‌های خود الگویی برای همه همکاران و داوطلبان شده‌اند.

به گفته وی، همه مراحل اجرایی و هماهنگی‌های لازم برای اعزام این دو کاروان توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته و تلاش شده تا این سفر معنوی به بهترین شکل ممکن برگزار شود. همچنین، در این سفر برنامه‌های فرهنگی و معنوی مختلفی برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده تا علاوه بر زیارت اماکن مقدس، از این فرصت برای ترویج ارزش‌های ایثار و خدمت‌رسانی استفاده شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر همواره تلاش داشته است تا با برنامه‌های حمایتی و فرهنگی خود در جهت تقویت روحیه خدمت‌رسانی و ایثارگری در میان داوطلبان و همکاران، گام‌های مؤثری بردارد و این اعزام نیز در همین راستا انجام می‌شود.