اصفهان- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و اصفهان با اشاره به تاسیس تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان، از عموم شهروندان اصفهانی برای عضویت در این تعاونی دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در شرف تأسیس است، اظهار داشت: طبق قانون صرفاً اهالی و ساکنان بالای هجده سال شهرستان اصفهان مجاز به عضویت و سهامداری در این شرکت هستند.

وی با بیان اینکه هدف غایی این شرکت تعاونی، توسعه و پیشرفت شهرستان اصفهان است، افزود: از دیگر اهداف مهم این تعاونی ایجاد منافع گسترده برای سهام‌داران از طریق حضور در فعالیت‌های اقتصادی با ارزش افزوده بالا و ایجاد هلدینگ شرکت‌های تخصصی است که با حمایت دولت و روابط گسترده اقتصادی اعضا و سهامداران ضمن توسعه اقتصاد شهری به خلق ثروت اهتمام دارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و اصفهان ابراز داشت: اقشار مختلف مردم اصفهان اعم از کارگران، کارمندان، بانوان، کارآفرینان، اصناف، دانشگاهیان، پزشکان، مهندسان، قضات، معلمان، روحانیون، بازنشستگان، هنرمندان، ورزشکاران و هر کسی که دل در گرو عمران و آبادانی اصفهان دارند می‌توانند در این تعاونی عضو شوند.

به گفته وی، برای تشکیل مجمع، سرمایه اولیه ۱۸ میلیارد تومان تعیین شده و توسط ۱۲ هزار نفر اصفهانی که هر کدام یک میلیون و پانصد هزار تومان سهام خریداری می‌کنند، تأمین می‌شود.

سهل آبادی با اشاره به اینکه هیأت مؤسس این تعاونی را مدیران مجرب بخش‌های خصوصی و نهادهای مردمی و دولتی تشکیل می‌دهند، گفت: این هیأت از همه اقشار مردم اصفهان برای حضور در پذیره نویسی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان دعوت می‌کند و بر اجرای کامل قانون و تشکیل اولین مجمع عمومی متعهد می‌شود.

سهل آبادی با اشاره به اینکه اصفهان در قلب کشور در بسیاری از حوزه‌های زیرساختی مانند آب، خطوط هوایی، ریلی و راه و همچنین خدمات باربری با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، تصریح کرد: وجود یک تعاونی با هدف توسعه و عمران اصفهان می‌تواند به رفع بسیاری از کاستی‌ها کمک کند و مردم این شهر نیز از سرمایه‌گذاری خود در این تعاونی بهره‌مند شوند.

هدف تأسیس تعاونی توسعه و عمران، عدالت اجتماعی بین اصفهانی‌هاست

در این نشست همچنین میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه هدف از تأسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان، عدالت اجتماعی بین اصفهانی هاست، اظهار داشت: یکی از اموری که به توسعه و عمران این شهر در برمی گردد این است که در قالب فعالیت این شرکت تعاونی بتوانیم شهرستان و استان اصفهان را در مرکز کشور به هاب (به معنی محل متمرکز) حمل و نقل و خدمات برای سرمایه گذاری تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی برای سرمایه گذاری در اصفهان کمبود آب یا قطعی برق را مطرح می‌کنند در حالی که با تأسیس تعاونی توسعه و عمران، اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکزیت ایران می‌تواند هاب کشور شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ابراز داشت: می‌توان برنامه ریزی کرد و برای مثال با این شرکت تعاونی، هاب توسعه حمل و نقل را در اصفهان ایجاد کرد و با ساخت راه، پایانه راه، خطوط ریلی و گسترش ادوات حمل و نقل هم به عمران و آبادانی شهر کمک کرد و هم مردم از سود سرمایه گذاری خود بهره ببرند.

مداحی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تعاونی‌ها می‌توانند ۲۵ درصد اقتصاد کشور را پوشش دهند درحالی که اکنون سهم تعاونی‌های کشور در اقتصاد به پنج درصد نیز نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهلت پذیره نویسی برای عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان از هفتم تا هفدهم مهر ماه سال جاری است.

متقاضیان خرید سهام با پرداخت یک سوم ارزش حداقل ۱۵۰۰ سهم یک هزار تومانی و تکمیل فرم تقاضا و تأیید هیأت اجرایی پذیره نویسی سهام‌دار شرکت خواهند شد.

پذیره نویسی برای عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان به صورت حضوری و در محل اتاق تعاون اصفهان به آدرس میدان فیض، نبش چهارراه رکن الملک صورت می‌گیرد. شهروندان علاقه‌مند به عضویت در این تعاونی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۳۱۳۶۶۲۶۶۸۰ و ۰۳۱۳۶۶۸۵۶۶۴ اتاق تعاون اصفهان تماس بگیرند.