تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

در صورتی که قصد سفر به رشت را دارید، بهتر است برای اوایل بهار تا اواخر آن و اوایل پاییز برنامه‌ریزی کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رشت یکی از زیباترین شهرهای شمالی بوده که امکان سفر به آن از طریق راه‌های متنوعی وجود دارد؛ چراکه شهر رشت دارای راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری است. شما می‌توانید با هر یک از روش‌های رزرو بلیط اتوبوس، بلیط قطار یا هواپیما به این شهر سفر کنید. همچنین امکان سفر با خودروی شخصی نیز به این شهر وجود دارد. از مزیت‌های انتخاب راه زمینی یا ریلی برای سفر به این شهر می‌توان به مشاهده چشم‌انداز زیبا از طبیعت اطراف اشاره کرد. در صورتی که قصد سفر به رشت را دارید، بهتر است برای اوایل بهار تا اواخر آن و اوایل پاییز برنامه‌ریزی کنید.

بهترین شیوه‌های سفر به رشت

رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان شناخته می‌شود و شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی به این شهر زیبا سفر کنید. از جمله راه‌های ارتباطی می‌توان به هوایی، زمینی و ریلی اشاره کرد. اگرچه که هواپیما به‌عنوان سریع‌ترین و ساده‌ترین شیوه سفر به رشت شناخته می‌شود و امکان تجربه یک سفر راحت و ایمن با آن امکان‌پذیر است؛ اما شما می‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس رشت، از هزینه سفر خود بکاهید.

سفر با اتوبوس جدای از اینکه گزینه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که مناظر و چشم‌نوازهای مسیر را مشاهده نمائید. بعضی از گردشگران نیز مایل هستند با خودروی شخصی خود سفر کنند. سفر به هر طریقی به رشت، بی‌شک خاطرات زیبا و به‌یادماندنی برای شما به‌همراه خواهد داشت. موارد زیر اشاره به بهترین شیوه‌های سفر به رشت دارد:

هواپیما

اگر قصد تهیه بلیط اتوبوس را ندارید، می‌توانید سفر هوایی را تجربه کنید. شما اگر سری به بلوار ولیعصر رشت بزنید، با فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت با کد یاتا (RAS) و کد ایکائو (OIGG) مواجه خواهید شد. فرودگاه سردار جنگل رشت را می‌توان از جمله برترین فرودگاه‌های ایران دانست؛ چرا که دسترسی شهری خوبی دارد. این فرودگاه در دل استان گیلان قرار گرفته و با جاده رشت به انزلی ۷ کیلومتر فاصله دارد؛ از این رو، سفرهای هوایی همه شهرستان‌های استان گیلان و استان‌های مجاور از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.

اتوبوس

شما می‌توانید در بخش جنوبی شهر رشت پایانه مسافربری را مشاهده کنید. در این پایانه شاهد حمل‌ونقل مسافران به شهرهای درونی استان و سایر شهرهای کشور هستیم. این پایانه در واقع در بزرگراه امام علی و میدان گیل واقع شده است و شما می‌توانید با تاکسی به‌راحتی به آن دسترسی یابید. تهیه بلیط اتوبوس تهران رشت آسان‌ترین راه سفر به این شهر از طریق اتوبوس است. البته در صورتی که قصد تهیه بلیط اتوبوس را دارید، بهتر است بدانید که اتوبوس‌های ترمینال این شهر در چه مسیرهایی تردد دارند.

از جمله آنها می‌توان به اتوبوس‌های ترمینال رشت در مسیر شهرهای برون استانی شامل تهران (پایانه غرب، آزادی)، قرچک، پایانه ساری، پایانه قم، اصفهان (پایانه صفه و کاوه)، پایانه کاوه، کاشان، زرین شهر، فولاد شهر، پایانه مشهد مقدس، پایانه تبریز، شیراز، پایانه اهواز، اندیمشک، پایانه کرمان، سیرجان، پایانه ارومیه، مهاباد، پایانه اراک، زنجان، پایانه بندرعباس، سنندج، سقز، پایانه کرمانشاه، پایانه همدان، ملایر، پایانه خرم آباد، پایانه شهرکرد، مهران، بروجرد، یزد، اردبیل، پایانه گرگان و گنبد کاووس اشاره داشت.

قطار

ایستگاه راه‌آهن نیز در شهر رشت ایجاد شده و شما می‌توانید در جنوب غربی این شهر به آن دسترسی داشته باشید. ایستگاه راه‌آهن رشت مابین فومن و رشت واقع شده است. در صورتی که از مرکز شهر به سمت این ایستگاه رانندگی کنید، نزدیک به ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زمان خواهد برد که بتوانید خودتان را به ایستگاه راه‌آهن برسانید. شما با تهیه بلیط قطار این شهر می‌توانید سفر جالبی به رشت داشته باشید.

ایستگاه‌های بین راهی قطار رشت دارای زیبایی‌های منحصربه‌فردی بوده و از جمله این ایستگاه‌ها می‌توان به تهران، کرج، هشتگرد، ایستگاه سیاه چشمه قزوین، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، ایستگاه فلکده و پیربازار اشاره کرد. پیربازار نیز به‌عنوان روستایی در شمال غرب رشت شناخته می‌شود.

خودرو شخصی

علاوه‌بر لینکه می‌توانید با بلیط اتوبوس به رشت سفر کنید، امکان سفر به این شهر با خودروی شخصی نیز وجود دارد. در صورتی که در یک روز عادی و بدون ترافیک قصد دارید از تهران به طرف رشت سفر نمائید، نزدیک به چهار ساعت زمان خواهد برد تا خودتان را به شهر رشت برسانید. البته در روزهای آخر هفته و تعطیلات، به‌ویژه تعطیلات نوروزی، شاهد ایجاد ترافیک سنگین در این مسیر هستیم که امکان دارد مسیر چهار ساعته را به ده ساعت تبدیل کند.

مناسب‌ترین زمان آغاز حرکت به طرف رشت از سمت تهران را می‌توان صبح یک روز آفتابی در وسط هفته دانست. شما می‌توانید از تهران به طرف کرج و پس از آن قزوین بروید. ۲۰ کیلومتر مانده به قزوین متوجه یک مجتمع رفاهی خواهید شد. پس از اینکه یک کیلومتر از این مجتمع رفاهی فاصله گرفتید به دوراهی زنجان و رشت می‌رسید و شما می‌توانید از طریق خروجی رشت به سمت مقصد خود حرکت کنید. از این بخش به بعد شما با جاده‌ای سرسبز و هوایی دل‌انگیز مواجه خواهید شد.

مناسب‌ترین زمان سفر به رشت

شهر رشت دارای تابستان‌های گرمی است که میزان دمای هوا به ۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به‌نوعی رطوبت هوا در تابستان می‌تواند آزاردهنده باشد. براساس اطلاعات هواشناسی، ماه مرداد به‌عنوان گرم‌ترین ماه این شهر شناخته می‌شود و در صورتی که شما در زمستان به رشت سفر کنید، متوجه دمای منفی ۵ درجه این شهر خواهید شد؛ از این رو، بهمن ماه را می‌توان سردترین ماه این شهر دانست. در صورتی که قصد تهیه بلیط اتوبوس را دارید، بهتر است در اوایل بهار تا اواخر آن و اوایل پاییز به این شهر سفر کنید. در ماه مهر هوا چندان سرد نبوده و شما می‌توانید چشم‌اندازی رنگارنگ و رویایی را مشاهده نمائید. در صورتی که به هوای مه آلود و بارانی و اکسیژن خالص علاقه‌مند هستید، بهترین زمان برای سفر به این شهر را می‌توان اواسط مهر تا اوایل آبان دانست.

سخن پایانی

شهر رشت یکی از مقاصد جذاب افرادی محسوب می‌شود که مایل هستند تعطیلات خود را در شهرهای شمالی سپری کنند. زیبایی متنوعی برای سفر به رشت وجود دارد که شما می‌توانید برحسب سلیقه و میزان بودجه هر یک از آن‌ها را انتخاب نمائید. این روش‌ها شامل راه‌های زمینی، هوایی یا ریلی می‌شود. فرودگاه بین‌المللی و پایانه مسافربری رشت به‌ترتیب در بلوار ولیعصر و بزرگراه امام علی و میدان گیل قرار گرفته‌اند. در صورتی که شما بلیط اتوبوس تهران رشت را تهیه کنید، می‌توانید از زیبایی‌ها و طبیعت در طول مسیر بیشتریت لذت را ببرید و سفری بی‌دغدغه داشته باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.