بندرعباس-استاندار هرمزگان، تلاش برای حل مشکلات صیادان را امری مستمر در هرمزگان دانست و گفت: مشاغل فراگیر و بومی استان همواره باید از رکود در امان باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در دیدار صمیمانه با صیادان استان و اعضا اتحادیه صنایع شیلاتی قشم، بر پایش دائم مشاغل شیلاتی و صیادی به عنوان پایه شغلی استان تأکید کرد و گفت: تلاش مدیران استان در حوزه ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت‌های عرصه صید و صیادی باید مستمر باشد.

وی نقطه‌نظرات، مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی صیادان و فعالان در این نشست را مهم برشمرد و افزود: صدور مجوزهای صیادی در استان به عنوان مطالبه دیرین صیادان انجام شده و مواردی چون برق رسانی به اسکله‌های صیادی و ثبت شناورها و قایق‌های صیادی در سامانه شیلات نیز باید طبق روال قانونی صورت پذیرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت تسهیل امور صیادان، رفع مسائل جایگاه‌های سوخت در اسکله‌های صیادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: آنچه مهم است سرعت بخشیدن به انجام امورات مربوط به جامعه صیادان است و نباید در پیچ و خم‌های اداری معطلی داشته باشند.

دوستی از مشارکت جامعه صیادان در حوزه‌های عمرانی بویژه حوزه بهداشت و آموزش قدردانی کرد و بیان داشت: مهمترین پروژه‌های حوزه شیلات استان توسعه مراکز بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان همچنین زیستگاه‌ها مصنوعی رهاشده در دریا است که همچنان ادامه دارد، برق رسانی به مزارع پرورش میگو هم با اعتبارات ویژه‌ای انجام شده در همین راستا نیز از توسعه و بروز رسانی مزارع برای ارتقا کیفیت محصولات و افزایش تولید حمایت می‌کنیم.

در این دیدار صیادان نیز به بیان مسائل، مشکلات و درخواست‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند که برخی از این مسائل در همین جلسه به صورت تلفنی، استاندار هرمزگان از مسئولان دستگاه‌های مربوط پیگیری کرد و دستورات لازم جهت رفع مشکلات صادر شد.

گفتنی است نمایندگان صیادان در پایان نیز با اهدا لوح و تندیس ویژه صیادان از پیگیری‌ها و حمایت‌های مستمر استاندار هرمزگان قدردانی کردند.