بیرجند- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از برقراری ۱۸ پرواز برای امداد رسانی به معدنچیان حادثه‌دیده در فرودگاه طبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به حادثه معدن زغال سنگ طبس گفت: برای امدادرسانی به این حادثه از بامداد روز گذشته تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مهر، در مجموع ۱۸ سورتی پرواز در فرودگاه شهدای طبس انجام شده است.

وی افزود: برای بررسی علت وقوع این حادثه تاکنون اسکندر مؤمنی وزیر کشور، سید محمد اتابک وزیرصنعت، معدن و تجارت، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از طریق فرودگاه طبس به این شهرستان سفر کرده‌اند.

وی ضمن تسلیت به خانواده حادثه دیدگان معدن زغال سنگ طبس گفت: با توجه به افزایش پروازهای فرودگاه طبس و برای تأمین ایمنی پروازها با هماهنگی اداره کل آتش‌نشانی و هدایت زمینی، تعدادی از پرسنل ایمنی زمینی از فرودگاه‌های یزد و بیرجند به فرودگاه طبس اعزام شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: از روز گذشته تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مهر، به ۱۰ بالگرد امدادی و ۸ پرواز فوق‌العاده وزیران و مسئولان سیاسی در فرودگاه طبس خدمت‌رسانی شده و برای ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی، کارکنان فرودگاه طبس به‌صورت شبانه‌روزی در این فرودگاه انجام وظیفه می‌کنند.