هشتگرد- اعضای کانون پرورش فکری در هشتگرد به مناسبت هفته دفاع مقدس و در قالب ویژه برنامه‌ «هفت روز در مدرسه هفت شهید» با تولید محتوای مجازی شهدای دفاع مقدس را معرفی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «هفت روز در مدرسه هفت شهید» در مرکز هشتگرد به مناسبت هفته دفاع مقدس از اول مهر در حال اجرا است.

این طرح با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت شهدای گرانقدر به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد این شهدا و معرفی الگوهای اصلح به کودکان و نوجوانان از روز اول سال تحصیلی همزمان با هفته دفاع مقدس با راهنمایی مربیان مرکز و به شیوه تولید محتوا اجرا می‌شود.

از آنجایی که بهره گیری از زندگی شهدا به اندازه یک مدرسه مطلب برای آموختن دارد، نوجوانان اسم این طرح را هفت روز در مدرسه هفت شهید گذاشته‌اند و از روز اول مدرسه، هر کدام یک شهید را که قبلاً زندگی نامه ایشان را مطالعه کرده و فرازهای جذاب آن را استخراج کرده‌اند را با تولید ویدئوهای کوتاه به هم سن و سالان‌شان معرفی می‌کنند.

شهید عباس دوران، اولین شهیدی بود که روز اول مهر ماه ۱۴۰۳ به اعضا معرفی شد.

گفتنی است علاوه بر اجرای فعالیت در مراکز، کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کانون البرز، به دبیری نادیا باقری، مربی مسئول مرکز مجتمع کانون البرز، فعالیت‌های مختلفی را به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده و اجرا می‌کند که بیان خاطرات از زبان ایثارگران و دعوت از داوود امیریان نویسنده کتاب‌های نوجوانانه دفاع مقدس از جمله این برنامه‌هاست.