ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در غزه و لبنان و گسترش وحشت در میان صهیونیست‌ها در پی حملات سنگین حزب الله از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که نزدیک به یک سال از آغاز حملات و کشتار بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می‌گذرد، تشدید حملات و جنایات این رژیم علیه لبنان نشان می‌دهد که اولاً عملیات حزب الله علیه اشغالگران صهیونیست نتیجه بخش بوده و باعث ایجاد مشکلات عدیده برای آنها شده و ثانیاً نتانیاهو با گرفتار شدن در بن بست غزه تلاش می‌کند منطقه را به سمت یک جنگ فراگیر سوق دهد.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: بعد از روی کار آمدن دار و دسته نتانیاهو، منطقه به دلیل سیاست‌های آنها به سمت پرتگاه کشیده شد. هیچ مسئول آمریکایی از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی انتقاد نمی‌کند و این مسأله باعث افزایش نفرت ملت‌های منطقه از آمریکا و جانبداری این کشور از تل آویو شده است. این در حالی است که آمریکا با وجود تمام این جنایات اشغالگران صهیونیست، همچنان بر تداوم مذاکرات بی نتیجه بدون اعمال فشارهای واقعی بر تل آویو و تکرار درخواست‌هایش مبنی بر آتش بس در غزه و عدم گسترش دایره جنگ اصرار دارد. سیاست‌های آمریکا در این خصوص یک بام و دو هوا است؛ در حالی که وزیر دفاع این کشور سفر خود را به اراضی اشغالی لغو می‌کند ناو هواپیمابر هری ترومن به خاورمیانه اعزام می‌شود.

روزنامه رأی الیوم در خصوص تحولات منطقه نوشت: رژیم صهیونیستی در خصوص حملات خود علیه حزب الله دروغ‌های زیادی می‌گوید چرا که تلاش می‌کند این طور نشان دهد از تمام مواضع حزب الله و استحکامات آن در جنوب لبنان خبر دارد، احساس شکست و یأس را در میان مردم گسترش دهد و در نهایت حزب الله را مجبور به نشان دادن یک واکنش عجولانه کند. این در حالی است که حزب الله به طرفداران خود ثابت کرده که در شرایط خوبی قرار دارد اما در عین حال قصد ندارد در دام نتانیاهو برای به راه انداختن یک جنگ فراگیر در منطقه گرفتار شود. تل آویو در ابتدای جنگ اعلام کرد که لبنان را به عصر حجر و حزب الله را به پشت رود لیطانی بازمی گرداند اما امروزه اذعان می‌کند که هدفش بازگرداندن شهرک نشینان به مناطق شمالی است؛ یعنی بازگشت به نقطه صفر.

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص حملات اخیر حزب الله نوشت: صهیونیست‌ها شاهد یک شب ناآرام به ویژه در شهرک‌های الجلیل سفلی در سایه شلیک بیش از ۱۵۰ راکت از سمت لبنان بودند. اصابت این موشک‌ها باعث شد ویرانی‌های بی سابقه‌ای در اراضی اشغالی برجای بماند که صهیونیست‌ها از سال ۲۰۰۶ تاکنون نظیر آن را ندیده بودند. بیشترین آسیب‌ها به خیابان حرتسیت در کریات بیالک واقع در اطراف حیفا وارد آمد. ساکنان مناطق مورد حمله اذعان کرده‌اند که احساس امنیت نمی‌کنند چرا که برخی از آنها همان شهرک نشینان آواره ای هستند که از مناطق شمالی به این شهرک‌ها منتقل شده‌اند.

روزنامه سوری الثوره نوشت: پیروزی این نیست که کودکان و سالخوردگان را قتل عام کنی یا ساختمان‌ها را با پیشرفته‌ترین تسلیحات غربی با خاک یکسان کنی بلکه این است که در درون خود مطمئن باشی از یک آرمان واقعی و عادلانه حمایت می‌کنی. این در حالی است که صهیونیست‌ها در یک سرزمین اشغال شده نه گذشته‌ای دارند و نه آینده‌ای چرا که آنها باندهای تروریستی هستند که از سراسر جهان گرد هم آمده و یک رژیم را با حمایت کشورهای غربی تأسیس کرده‌اند. کشورهای عربی شاهد لشکرکشی‌ها و جنگ‌های زیادی بوده و در نهایت، اراده ملت‌ها باعث شکست ظالمان شده است.

روزنامه سوری الوطن در خصوص انتخابات آمریکا نوشت: ترامپ در مناظرات خود مقابل رقیب انتخاباتی اش در مورد مسائل داخلی چیزی مطرح نکرد بلکه تهدید دیگری را برای جلب آرا یهودیان ارائه داد. ترامپ تلاش می‌کند این طور جلوه دهد که مواضع هریس ضعیف‌تر از وی در خصوص تداوم جنگ در نوار غزه است و عدم حضور هریس در سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا دلیلی بر این مسأله به شمار می‌رود. هریس همچنین از راه کار دو دولتی استقبال می‌کند که همین مسأله باعث ناراحتی راست گراها در رژیم صهیونیستی شده است. ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری همواره از احتمال نابودی رژیم صهیونیستی در صورت عدم به دست گرفتن این پست دم می‌زند. در کشوری مثل آمریکا که حمل سلاح آزاد است ممکن است شاهد برگزاری انتخابات همراه با اقدامات خشونت آمیزی باشیم.

روزنامه المراقب العراقی در خصوص تحولات منطقه نوشت: رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته حملات خود را علیه لبنان و دمشق افزایش داده است. ترور رهبران جریان‌های مقاومت بیانگر میزان فشار و شکستی است که عملیات طوفان الاقصی در کنار بحران اقتصادی به وجود آمده به دلیل هدف قرار گرفتن کشتی‌ها در دریای سرخ به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. واشنگتن و تل آویو از گزینه‌های پیش روی محور مقاومت برای پاسخ دادن به این ترورها وحشت دارند به ویژه آنکه محور غربی از یک پاسخ یکپارچه از سوی محور مقاومت بر اساس اصل اتحاد میادین به شدت هراس دارند.

روزنامه یمنی المسیره نیز نوشت: ترامپ مجدداً اعلام کرده که اگر رئیس جمهور نشود رژیم صهیونیستی طی ۲ سال نابود می‌شود. این سخنان بار دیگر ثابت می‌کند اگر حمایت‌های کشورهای غربی از تروریست‌های اسرائیلی نبود آنها نمی‌توانستند دست به کشتار و قتل عام در نوار غزه بزنند. خطر اصلی که از دید ترامپ این رژیم را تهدید می‌کند محور مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق، ایران… به ویژه حزب الله است که نزدیک به یک سال وارد جنگ فرسایشی با رژیم صهیونیستی شده است.