رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان سازمان اوقاف متصرفات غیرقانونی موقوفات هستند، گفت: ساماندهی موقوفات فریاد غاصبان را بلند می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در دیدار مدیران اوقاف گیلان ضمن گرامیداشت هفته وقف و دفاع مقدس اظهار کرد: عدم آگاهی مردم به مسئله وقف دو فاجعه پیش آورده یک اینکه نیات واقفین در موقوفات عمل نمی‌شود و دوم آنکه عده‌ای موقوفات را مصرف می‌کنند و نمی‌دانند حرام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان سازمان اوقاف متصرفات غیرقانونی موقوفات هستند، افزود: ساماندهی موقوفات فریاد غاصبان را بلند می‌کند.

حجت الاسلام فلاحتی بر عمل به نیات واقفان تاکید کرد و گفت: وقف امنیت اجتماعی به وجود می‌آورد چرا که در وقف برای واقف آرامش، ثواب برای متولی و بهره مندی برای بخشی از جامعه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وقف میراث ماندگار و ایجاد آرامش روحی برای واقف می‌کند، ادامه داد: در وقف، واقف و متولی دو عنصر اساسی هستند که از عمده ترین عوامل عدم عمل به وقف، متولی ناصالح است.

وی با تاکید بر اینکه متولی صالح آرامش برای وقف و جامعه هدف وقف فراهم می‌کند، اضافه کرد: اگر در وقف متولی صالح وجود نداشته باشد وقف به ویرانه تبدیل می‌شود لذا وقف باید طبق نیت واقف عمل شود اگر نشود نظام به هم پیوسته واقف و موقوف علیهم و موقوف به از بین می‌رود.

حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه شما در جایی هستید که برای واقف و موقوف علیهم ایجاد آرامش و شرایط جامعه را بهتر می‌کنید، اضافه کرد: سازمان اوقاف متولی و مسئول در حفظ و حراست از موقوفات است.

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران اوقاف در انتفاع بردن اهالی وقف از وقف هم مسئولیت دارند، ادامه داد: باید برای موقوفات که عوائد ثابت دارند یا در معرض تخریب هستند منفعت بیشتر ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بخشی از موقوفات در مناطق کوچک هستند که باید اطلاع رسانی بیشتری درباره عوائد موقوفات و امامزادگان و طریق هزینه کرد آنها به مردم انجام شود و خدمات رسانی به شهرستان‌ها متوازن و با رعایت اولویت و نیازها باشد.