مدیر اجرایی رویدادصدرا گفت: در این رویداد فرصت‌هایی برای دانشجویان در خصوص شبکه‌سازی با صنایع پیش خواهد آمد و همچنین برای صنایع نیز این فرصت فراهم است که دانشجویان را شناسایی و استخدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از ۱۶ تا ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور صنایع مختلف برگزار می‌شود.

افسانه مظفری، مدیر اجرایی رویداد صدرا و مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی واحد علوم و تحقیقات در خصوص رویداد صدرا عنوان کرد: این رویداد با برنامه‌ریزی معاونت آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات برگزار و نام آن رویداد صدرا است که مخفف صنعت، دانشگاه و راه اشتغال است.

وی ادامه داد: این رویداد با چند هدف انجام خواهد گرفت؛ واحد علوم و تحقیقات با حدود ۶۰ هزار دانشجو و با توجه به اینکه تعداد زیادی از این دانشجویان به دنبال شغل در صنایع مختلف هستند، دانشگاه علوم و تحقیقات در اقدامی، بستر را برای آن‌ها فراهم کرده است تا شرایط ارتباط دانشجویان با صنایع و بالعکس فراهم شود.

مظفری بیان کرد: هدف ما این است که میان دانشگاه، صنعت و جامعه ارتباط موثر و کارآمدی را ایجاد کنیم و بتوانیم حداقل به مسائل روز کشور پاسخ دهیم و بعد از آن نیازهای جامعه به خصوص جامعه دانشجویی را از طریق آموزش‌های مهارت‌محور، پژوهش‌های اثربخش و از طریق خلاقیت‌های نوآورانه و فناوری‌های جدید و در جهت شعار سال که بحث جهش تولید و مشارکت مردم است را در دانشگاه پاسخ دهیم.

وی اظهار کرد: واحد علوم و تحقیقات به عنوان یک دانشگاه شاخص، برتر و پیشتاز در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری انتخاب شده است که رویداد صدرا را در کنار دیگر واحدها برگزار کند.

مدیر اجرایی رویداد صدرا مطرح کرد: در این رویداد فرصت‌هایی برای دانشجویان در خصوص شبکه‌سازی با صنایع شکل خواهد گرفت و همچنین فرصتی برای صنایع نیز فراهم خواهد آمد که دانشجویان را شناسایی و از آن‌ها در حوزه‌های کارآموزی، کارورزی و بعضاً اشتغال و استخدام آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این رویداد از متخصصان خبره، فعالان پیشرو، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان موفق و در کنار آن از اساتید و دانشجویان نیز دعوت کردیم که ارتباط و شبکه سازی میان آن‌ها صورت گیرد.

مظفری درباره تعامل رشته‌های علوم انسانی با صنایع در این رویداد اظهار کرد: اینگونه نیست که تنها رشته‌های فنی و مهندسی جزء صنایع باشند بلکه صنایع مختلفی برای رشته‌های علوم انسانی وجود دارد مثل صنعت هتل‌داری، چاپ، صنعت بانکداری و... ما در حوزه مدیریت و علوم اجتماعی نیز از صنایع دعوت کردیم که حضور داشته باشند از جمله رسانه‌ها و خود خبرگزاری‌ها که از مُهره‌های مهم این رویداد هستند.

وی با اشاره به اقدامی که در کنار رویداد صدرا انجام خواهد شد، گفت: یکی از اقداماتی که در کنار رویداد صدرا اجرا خواهد شد برگزاری جشنواره ایده صدرا است. در جشنواره ایده صدرا ما از استادان و دانشجویان دعوت کردیم که ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود را ارائه دهند و طریق ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه را بهبود و ارتقا ببخشیم.

این دانشیار دانشگاه علوم و تحقیقات ادامه داد: ایده‌هایی که در حل مسائل و چالش‌های صنعت و جامعه کاربرد داشته باشد از آن‌ها استقبال و به صنایع معرفی خواهیم کرد و این امکان وجود دارد که در آینده این ایده‌ها قابلیت تجاری سازی نیز پیدا کنند.

مظفری در پاسخ به این سوال که آیا واحد علوم و تحقیقات برنامه‌ای برای معرفی مستقیم نخبگان این دانشگاه به صنایع دارد یا خیر، عنوان کرد: ما برنامه‌ای در این خصوص که خودمان نخبگان را شناسایی و معرفی کنیم نداریم. می‌خواهیم مشارکت و تعامل دانشجو را نیز داشته باشیم و امید آفرینی برای دانشجوها به وجود آوریم؛ از دانشجویان دعوت کردیم که در این رویداد حضور پیدا کنند تا فرصت‌های مناسبی برای ارتقای خود پیدا کنند.

مدیر اجرایی رویداد صدرا در خصوص زمان برگزاری رویداد صدرا گفت: زمان برگزاری رویداد صدرا از ۱۶ تا ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ خواهد بود و ما از طریق همین خبرگزاری مجدد از استادان و دانشجویان و صنایعی که علاقه‌مند همکاری در این رویداد هستند، دعوت می‌کنیم. این فرصت را برای آن‌ها فراهم کردیم که حضور پیدا کنند؛ امیدواریم این روحیه مشارکتی و فرصت‌های شغلی را افزایش دهیم.

وی درباره حضور دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در این رویداد اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و ما یک اعلام عمومی نیز خواهیم داشت که کسانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند در این رویداد حضور پیدا کنند.