آبادان - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدای آموزش و پرورش آبادان پیش‌قراولان شهدای فرهنگی کشور هستند و لازم است این روز به نام شهدای فرهنگی نام‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید بابک هاشمی نکو پیش از ظهر امروز دوشنبه در چهل و چهارمین یادواره سالگرد حادثه بمباران آموزش و پرورش آبادان اظهار کرد: رژیم بعث عراق با قصاوت، یک مکان فرهنگی و جایی که نظامی نبود را بمباران کرد؛ آن روز ۲۵ نفر از کارکنان در حال تصمیم‌گیری برای آینده‌سازان کشور و آموزش و پرورش بودند.

وی افزود: زمانی که این کارکنان در جلسه بودند از سوی رژیم سفاک بعث بمباران و همه آن‌ها شهید شدند و این اتفاق در تاریخ جنگ، منحصر به فرد است. ما بمباران مدارس را هم داشتیم اما اینکه اداره آموزش و پرورش بمباران شود کار منحصر به فردی است و تنها رژیم بعث عراق و صهیونیست‌ها این کار را کرده‌اند.

هاشمی نکو بیان کرد: شهدای آموزش و پرورش آبادان پیش‌قراولان شهدای فرهنگی کشور هستند و بجا است این روز به نام شهدای فرهنگی نام‌گذاری شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت یک مدرسه در محل سابق اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: ای‌کاش محل این بمباران را همان‌طور حفظ می‌کردند تا نسل امروز ببیند این کشور با چه رشادت‌ها و خون‌هایی حفظ شد. هر چند در این محل مدرسه‌ای ساخته شده است اما دوست داشتم سر مخروبه‌های آن حادثه بروم و از آن درس بگیرم.

وی بیان کرد: شهدا وضع خوبی دارند و نیازمند این مراسم نیستند. کسانی که به این مراسم نیاز دارند، ما هستیم. بعضی وقتی‌ها در این شرایط مادی دل‌ها زنگار می‌گیرند و این مراسم و نام و یاد شهدا موجب می‌شود این زنگارها از قلب پاک شوند.

هاشمی نکو عنوان کرد: تعظیم و تکریم یاد شهدا موجب می‌شود الگوها مشخص و به نسل جوان یادآور شود. یاد شهید موجب تقویت راه شهید می‌شود و کشور ما با راه شهدا می‌تواند به مسیر خود پرتلالو ادامه دهد.

وی افزود: اگر نسل امروز با تهاجم فرهنگی غرب مواجه است، باید با پررنگ کردن یاد شهدا و مسیر شهدا جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را بگیریم.