سمنان- رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان گفت: ۳۵ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری از آمبولانس‌های مجموعه شهرهای تابعه دانشگاه نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران قدس در نشست خبری ظهر دوشنبه خود با حضور اصحاب رسانه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با بیان اینکه ۳۵ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری از آمبولانس‌های مجموعه شهرهای تابعه دانشگاه نیاز است، تاکید کرد: در صورت تحقق این میزان، شاهد ارتقای خدمت رسانی در بخش اورژانس خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با مشکلاتی روبرو است، افزود: عمر ناوگان اورژانس در مجموعه این دانشگاه ۱۵ سال به صورت میانگین برآورد می‌شود در صورتی که استاندارد این شاخص باید پنج سال باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از افزایش هزینه‌های اورژانس هوایی نیز به عنوان یکی دیگر مشکلات یاد کرد و گفت: هر یک مأموریت هوایی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که در قرارداد جدید این هزینه‌ها به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

قدس با بیان اینکه شاهد یک نوع ناترازی بین امکانات و منابع مالی موجود با مطالبات و نیازهای مردمی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان دیده می‌شود، گفت: علیرغم تمام این مشکلات شاهد هستیم که خدمت رسانی خوبی به جامعه هدف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با تمام کمبودها و مشکلات ۹۲ درصد از خدمات گیرندگان اورژانس سمنان از ارائه خدمات توسط این ارگان رضایتمندی داشتند، افزود: این اتفاق جز در سایه تلاش امدادگران در تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان میسر نمی‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با اقدامات خوبی که در مجموعه اورژانس دانشگاه صورت گرفته و توان عملیاتی که نیروهای اورژانس علیرغم تمام مشکلات دارد، میانگین زمان رسیدن آمبولانس‌های ما به حوادث جاده‌ای ۱۱ الی ۱۲ دقیقه است در صورتی که میانگین شاخص کشوری ۱۴ دقیقه برآورد می‌شود.