هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، طی مراسمی با حضور جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران، سه طرح فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج شهرداری تهران رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز، دوشنبه، دوم مهرماه، در سومین روز از هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، سردار محمود توکلی، جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص) در ساختمان سازمان بسیج شهرداری تهران حضور یافت و به همراه محمدمهدی حسن‌زاده، مسؤول این سازمان و معاونان و مدیران این سازمان به افتتاح و رونمایی سه طرح فرهنگی و اجتماعی این سازمان پرداخت.

در این مراسم، حسن‌زاده نخست از آغاز طرح مهر محمدی و تهیه و توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند خبر داد و گفت: به دنبال اجرای طرح‌های نذر قربانی، سبدهای کالا و جهیزیه و… و با شروع سال تحصیلی، تهیه و توزیع این بسته‌ها در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته که فرماندهان بسیج حوزه‌ها در نمایشگاهی که برای لوازم التحریر ایجاد کرده‌اند، این بسته‌ها را توزیع خواهند کرد.

وی سپس به رونمایی از سایت جدید سازمان اشاره کرد و افزود: از اتفاقات مبارکی که در ماه‌های اخیر به وقوع پیوست، فعال‌شدن روابط عمومی سازمان است که با اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای که طی این مدت از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان صورت گرفت، شاهد این امر بودیم؛ به دنبال آن، یکی از دغدغه‌های ما، فعال‌شدن سایت سازمان بود که از طریق آن، باید فعالیت‌های سازمان بسیج در مجموعه شهرداری تهران به نمایش درآید.

در ادامه سردار توکلی اقدامات انجام‌شده سازمان را در این ایام ستود و با اشاره به راه‌اندازی سایت افزود: طراحی این سایت اقدام ارزنده‌ای است و مهم‌ترین نکته در مورد آن، این است که دقت‌های لازم در استفاده از این ابزار اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب لحاظ شود؛ چراکه وقتی اسم بسیج روی این سایت است، تولید محتوا در آن حساسیت ویژه‌ای دارد و امنیت آن باید در اولویت قرار بگیرد.

این فرمانده سپاه سپس درباره طرح مهر محمدی و دیگر طرح‌های معیشتی متذکر شد: عزیزان ما به خاطر داشته باشند که ما وقتی انفاق می‌کنیم، مورد انفاق را در واقع نزد خداوند می‌بریم. اگر با این دید به این کار بپردازیم، حتماً شأن آن نیازمندان و مخاطبان را در حد والا رعایت می‌کنیم و با اکرام، تعظیم و تکریم و بدون منت در این طرح و دیگر رزمایش‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه عمل خواهیم کرد.

وی همچنین یادآور شد: هفته دفاع مقدس، هفته و روزی بود که اراده خداوند در آن روی زمین محقق شد. همه دنیا دست‌به‌دست هم داده بودند که نظام مقدس اسلامی را براندازند، اما اراده خداوند این بود که این نظام مقدس به واسطه جوانان پاکی که رفتند و از آن دفاع کردند، حفظ شود.

افتتاح ورودی جدید ساختمان ستادی سازمان بسیج شهرداری تهران، رونمایی از پوستر رویداد تولید محتوا در فضای مجازی، افتتاح نمازخانه داخل ساختمان ستادی، رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع کودک و نوجوان و با محوریت دفاع مقدس و… از جمله بخش‌های مختلف این مراسم بود.

گفتنی است سردار توکلی در پایان از نمایشگاه حجمی و بصری واقع در ورودی ساختمان مرکزی با موضوعیت هفته دفاع مقدس بازدید کرد که در این نمایشگاه، تصاویر و اسناد کمک‌های شهرداری تهران به جبهه‌های جنگ، تصاویر شهیدان و سنگرهای رزمندگان و… در معرض دید عموم قرار گرفته است.