کرمان_مدیرکل بهزیستی استان کرمان بابیان اینکه آمارهای اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است گفت: باید برای پیشگیری ازخودکشی برنامه ریزی دقیق، سریع و علمی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا وحید زاده، روز دوشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی راهکارهای پیشگیری از خودکشی با اشاره به اهمیت لزوم توجه به ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی گفت: معضل خودکشی از آسیب‌هایی است که تحقیقات و مطالعات علمی زیادی پیرامون ریشه‌ها و عوامل مؤثر بر آن انجام شده و از پدیده‌های اجتماعی است که به لحاظ غیر قابل جبران بودن آن بسیار مورد توجه محققان و جامعه شناسان فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود: بر مبنای نتایج حاصل از این پژوهش‌ها عوامل متعدد و بسیاری بر رشد و حرکت افراد به سمت آسیب زدن به خود وجود دارد که از جمله آنها به میزان همبستگی افراد، پایین بودن ارتباطات اجتماعی و همچنین یکپارچگی نظم اجتماعی بستگی دارد که این مهم لزوم توجه برنامه ریزان و طراحان برنامه‌های حمایتی به این پیش زمینه‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه آمارهای اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است گفت: باید برای این آسیب اجتماعی برنامه ریزی دقیق، سریع و علمی داشته و برای این مهم تعریف جدید و مدل بومی سازی شده داشته باشیم.