وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، نخستین نشست بررسی و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های مراکز پردازش سریع، سنجش از دور و هوش مصنوعی را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ این نشست به مدیریت علی اصغر انصاری، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات، پنل آشنایی با ظرفیت های و برنامه های مراکز پردازش سریع برای ارائه خدمت به شرکت های سنجش از دور و هوش مصنوعی با مدیریت سازمان فناوری اطلاعات ایران و با حضور نمایندگانی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پردازش سریع برگزار شد.

در پنل دوم که با مدیریت سازمان فضایی ایران و با حضور نمایندگان شرکت های سنجش از دور انجام شد، موضوع آشنایی با ظرفیت ها و نیازمندی های مراکز سنجش از دور و هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به کاربران دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

در پنل سوم، ضرورت برنامه ریزی برای توسعه بازار شرکت های ارائه دهنده خدمات پردازش سریع و سنجش از دور و هوش مصنوعی در راستای اهداف برنامه هفتم پیشرفت مورد بحث و تبادل نظر صاحبنظران حاضر در نشست قرار گرفت.

در این پنل نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشاورزی، سازمان فناوری اطلاعات و فضایی حضور داشتند.

این نشست ها در راستای تحقق مفاد بند (پ) ماده ۶۶ و جز ۸ بند الف ماده ۶۷ قانون برنامه پیشرفت توسعه برگزار می شود.