بحرالعلوم مسئول دبیرخانه طرح ملی حفظ گفت: در آیین قرعه کشی آزمون های حفظ عمومی ۲۲۷۶۰ نفر برای قرعه کشی انتخاب شدند که به ۱۰۴۲ هدیه اهدا خواهد شد.

محمد مهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون مراسم قرعه کشی هدایای آزمون‌های حفظ عمومی که روز چهارشنبه چهارم مهر ماه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: آئین قرعه کشی هدایای قرآن آموزانی که در آزمون حفظ عمومی موفق به دریافت مدرک شدند روز چهارشنبه چهارم مهر ماه در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این آئین ۲۲۷۶۰ نفر برای قرعه کشی انتخاب شدند که به ۱۰۴۲ هدیه اهدا خواهد شد.

بحرالعلوم افزود: در این قرعه کشی افرادی که در مقاطع یک، دو، سه، پنج، ده، پانزده، بیست، بیست و پنج و سی جز موفق به مدرک شدند حضور خواهند داشت و کسانی که قبلاً مدارک حفظ تخصصی را داشتند در این قرعه کشی خارج خواهند شد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی حفظ گفت: افرادی که در گذشته مقطع حفظ ۵ جز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تشویق شدند در این قرعه کشی شرکت داده نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این امر در راستای تصویب ستاد طرح ملی راهبری حفظ است، گفت: بودجه این هدایا توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی تأمین شده و پس از قرعه کشی هدایا توسط ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در قالب مراسمی که توسط آنها طراحی خواهد شد اهدا می‌شود. در این مراسم علاوه بر قرعه کشی که به صورت نرم افزاری و تعداد استان‌ها انجام خواهد شد از دو نفر قهرمانان پاراالمپیک که انس و الفت خود با قرآن را به نمایش گذاشتند، تقدیر خواهد شد.

بحرالعلوم ادامه داد: نرم افزار قرعه کشی به صورتی طراحی شده که هر استان از این هدایا بر اساس تعداد نسبت قبولی در هر رشته حفظ از هدایا برخوردار خواهد شد. بنابراین استانی که بیشتر از حافظان در آزمون شرکت کرده باشند به نسبت تعداد بیشتری از جوایز را به خود اختصاص خواهد داد.