کاشان- مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور گفت: زیارت حرم حضرت هلال بن علی(ع) به تقویت پیوندهای مذهبی کمک میکند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش امامزادگان در ارشاد و راهنمایی مردم اظهار کرد: یکی از این امامزادگان جلیل القدر حضرت هلال بن علی (ع) است که یکی از گنجینه‌های ارزشمند مدفون در شهرستان آران و بیدگل است.

وی با بیان اینکه باید بیش از پیش نسبت به شناخت ابعاد وجودی آن حضرت اهتمام داشت، ابراز داشت: شناخت عمق تر از آن حضرت باعث می‌شود تا در شناخت مبانی اسلام بیشتر موفق باشیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور با اشاره به اینکه حضرت هلال بن علی (ع) یکی از چهره‌های برجسته در تاریخ اسلام بود، تصریح کرد: ایشان دارای فضائل اخلاقی گسترده و دانش فراوان بودند که در طول تاریخ مورد توجه دانشمندان و علما بوده است.

وی با اشاره به اینکه زیارت حضرت هلال بن علی (ع) باعث تقویت پیوندهای مذهبی می‌شود، گفت: زیارت آن حضرت علاوه بر برکات معنوی می‌تواند باعث افزایش شناخت نسبت به تاریخ و فرهنگ اسلامی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزپور با اشاره به اینکه مطالب و محتوای علمی و مستند در مورد حضرت هلال بن علی (ع) زیاد نیست، افزود: همچنین اطلاعات جامع و مستند برای مردم که با زبان ساده گفته شده باشد بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع) یک بنای ارزشمند تاریخی مذهبی است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد نقش و اثری است که حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع) در توسعه گردشگری مذهبی شهرستان آران و بیدگل دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور ضمن اشاره به لزوم حضور فعال رسانه‌های مختلف برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اطراف حرم حضرت هلال بن علی (ع) گفت: تهیه کتاب، مقالات و مطالب آموزشی به همراه برگزاری نشست و کنگره‌های علمی می‌تواند در شناساندن حضرت هلال بن علی (ع) بسیار مفید و مؤثر باشد.