بوشهر-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: افراد اهل احسان همکار خداوند در انجام کارهای نیک هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در آئین آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر اظهار داشت: احسان به معنای نیکوکاری است و به اقداماتی اطلاق می‌شود که به‌جا و به موقع انجام می‌گیرد.

وی گفت: اگر کار خیر به موقع و مناسب نباشد، نمی‌توان آن را احسان نامید، انسان باید در انجام کارهای خیر دقت کند تا تأثیر مثبت و زیبایی بر زندگی دیگران بگذارد.

امام جمعه بوشهر افزود: خداوند افرادی را که به‌موقع احسان می‌کنند، دوست دارد و برکات محبتش را نصیب آن‌ها می‌کند، محسن، کسی است که احسان می‌کند و با یک لبخند بر لب‌های خانواده‌های گرفتار، لذت معنوی فوق‌العاده‌ای برای خود به ارمغان می‌آورد، به همین دلیل، شخصی که احسان می‌کند، نه تنها دیگران را خوشحال می‌کند، بلکه خود نیز از این عمل لذت می‌برد و آرامش وجدان را تجربه می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احسان یکی از اوصاف خداوند است و در دعاها به عنوان «یا محسن» یاد می‌شود ابراز داشت: خداوند خود احسان می‌کند و انسان‌های نیکوکار نیز در این مسیر گام برمی‌دارند. کسانی که اهل احسان هستند، در واقع همکار خداوند در انجام کارهای نیک هستند و از این طریق احساس رضایت و آرامش در دنیا و برکات فوق‌العاده‌ای در آخرت نصیبشان می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در دنیا، خداوند هیچ احسانی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد گفت: در نهایت، خود خداوند به محسنین عنایت‌ها و نعمت‌های ویژه‌ای می‌دهد. خدمت به مردم، به ویژه کسانی که در زندگی‌شان با چالش‌ها و بحران‌ها مواجه هستند، از جمله افرادی که به جرایم غیر عمد دچار شده‌اند، بسیار ارزشمند است.

وی گفت: این افراد معمولاً با اراده و قصد مرتکب جرم نشده‌اند، اما شرایط زندگی‌شان به گونه‌ای است که نمی‌توانند مشکلات خود را حل کنند. این چالش‌ها نه تنها بر دوش خود فرد، بلکه بر خانواده و نزدیکان او نیز تأثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه خیرین و افرادی که در رفع مشکلات این خانواده‌ها نقش دارند، واسطه‌های فیض خداوند هستند گفت: این عمل آن‌ها بسیار ارزشمند است، بنابراین تشکر از این افراد و نهادها، از جمله دادگستری، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه، ضروری است.

وی ادامه داد: این افراد با عبور از خود و توجه به دیگران، انسانی بزرگ می‌شوند و خداوند نیز آن‌ها را دوست دارد، حضرت سیدالشهدا (ع) نیز تأکید می‌کند که کسی که مشکل مؤمنی را برطرف کند، خداوند مشکلات او را در دنیا و آخرت حل خواهد کرد. بنابراین، خیرین عزیز باید بدانند که هیچ کار خیری بی‌پاسخ نمی‌ماند و خداوند همیشه در کنار آن‌هاست.