دامغان- فرمانده سپاه دامغان گفت: دومین اجلاسیه شهدای شهرستان، به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری اجلاسیه شهدای دامغان به میزبانی فرمانداری بیان کرد: دومین اجلاسیه شهدای شهرستان، دوازدهم مهر ماه و به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: در مدت یک هفته اجلاسیه بیش از ۲۰ برنامه فاخر انجام می‌شود که مهمترین آن‌ها عصر ۱۲ مهر افتتاحیه اجلاسیه در گلزار شهدای شهرستان با حضور گروه هنری راویان عشق برگزار می‌شود و ۱۹ مهرماه نیز اختتامیه اجلاسیه در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه دامغان خاطرنشان کرد: اجرای یادواره شهدای کلاته رودبار، برگزاری محفل قرآنی عندلیبان وحی، یادواره شهدای گردان ادوات استان، اجرای رزمایش بازسازی عملیات نصر هشت در شهر امیریه، راهپیمایی نمادین و اجرای سرودهای میدانی در این هفته برنامه‌ریزی شد.

مدرسی با بیان اینکه از خبرنگاران و اصحاب رسانه بازتاب خبری خوبی از این رویداد را در برنامه داشته باشند و دعوت عمومی از مردم برای شرکت در برنامه‌های اجلاسیه را در دستور کار قرار دهند، افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم اندیشیده شده است.

همراهی دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی اجلاسیه

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان نیز در این نشست گفت: ادارات و نهادهای مختلف شهرستان با تشکیل کمیته‌های مختلف در راستای برگزاری بهتر اجلاسیه تلاش می‌کنند همچنین باید تاکید کرد که همه ظرفیت و توان شهرستان به کار گرفته شده است و در این راستا، ستاد برگزاری اجلاسیه در قالب کمیته‌های مختلف، سیاست گذاری ها را دنبال می‌کند.

مسئول دبیرخانه اجلاسیه شهدای دامغان نیز بیان کرد: در برنامه‌های اجلاسیه امسال برای درک بیشتر نسل جوان، از ظرفیت هنر استفاده شده است و در حوزه موسیقی نیز، نماهنگ، تک‌خوانی، هم‌خوانی و گروه‌های سرود تدارک دیده شد.

سید محمدرضا حسینی گفت: اجرای گروه «هنوز روایت عشق» یکی دیگر از برنامه‌های شاخص اجلاسیه است که از دوران دفاع مقدس آغاز و به شهدای اغتشاشات به ویژه شهدای شهرستان دامغان (امیراحمدی و علی وردی) به پایان خواهد رسید.

وی گفت: این شهرستان ۱۸ شهید قرآنی دارد که برای گرامیداشت یاد و خاطره و بزرگداشت این شهدا، برنامه محفل قرآنی عندلیبان وحی برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است شهرستان دامغان ۶۷۰ شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.