وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اقتصاد امروز در شأن فداکاری و ایثار امروز مردم ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته فرصتی است تا یادی کنیم از کسانی که برای دفاع از کشور جان خود را کف دست گذاشتند و از میهن دفاع کردند. اگر امروز ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کنیم، خواهیم دید آن چیزی که در کشور می‌گذرد ناشی از ایثارگری‌ها، مقاومت‌ها و از خودگذشتگی عزیزانی بود که در طول این ۴۰ سال برای کشور و نظام فداکاری کردند.

وی موقعیت امروز کشور را استثنایی خواند و تصریح کرد: امروز تمام دنیا بسیج شده‌اند تا به هر وسیله‌ای به نظام جمهوری اسلامی لطمه بزنند اما موفق نشده‌اند.

وزیر اقتصاد با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری برای مصون نگه داشتن کشور از فتنه گری‌ها عنوان کرد: بخش مهمی از این تدابیر، راهبرد اساسی نظام برای پیشبرد اهداف کشور در منطقه است. پس ما نیاز داریم در کنار رزمندگان جبهه مقاومت باشیم تا نظام بتواند بر پایه اهداف ترسیم شده پیش برود.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر امروز ما، مسئولیت اقتصادی است که به ما واگذار کرده‌اند و مردم از ما کار می‌خواهند، چرا که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و معتقد هستیم که این اقتصاد در شأن ایثار، شهادت، از خودگذشتگی و فداکاری مردم نیست و باید تلاش شود تا اقتصادی در این شأن داشته باشیم و تعهد می‌دهیم تا تمام تلاش و همت خود را به کار بگیریم و برای مردم کاری انجام بدهیم.