دبیرکل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: رئیس جمهور می‌تواند صدای مظلومیت مردم فلسطین غزه و لبنان را به گوش جهانیان برساند. من به این سفر خوشبین هستم.

مجتبی رحماندوست دبیرکل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در مقر سازمان ملل متحد را برای سخنرانی در مجمع عمومی این سازمان با پیش فرض دفاع از مردم فلسطین غزه و لبنان دانست و گفت: حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت موضوعی است که به لطف خدا بر عهده ایران گذاشته شده و هیچ رئیس جمهوری از ایران اسلامی در سازمان ملل و یا در هیچ مجمع جهانی دیگری حضور نخواهد یافت که از او انتظاری جز حمایت از ملت مظلوم فلسطین وجود داشته باشد.

وی افزود: بنابراین حمایت از مردم فلسطین و غزه در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهور ایران موضوعی مفروض و قطعی است و بخواهیم و نخواهیم باید انجام شود چرا که به محض اینکه مقام ایرانی پشت تریبون قرار می‌گیرد، می‌گویند که مدافع فلسطین آمد. و این‌طور نیست که منتظر باشند ببینند مقام ایرانی چه می‌گوید بلکه می‌دانند مواضع ما چیست.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی به ویژه حوزه فلسطین بیان کرد: سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط رئیس جمهور ایران هر سال یک بار اتفاق می‌افتد و این تریبون متنوع‌ترین و بیشترین مخاطبان را دارد. رئیس جمهور در یک ماه و نیمی که تصدی ریاست جمهوری را بر عهده گرفته نشان داده است که تمامی مواضع نظام و مبانی شناخته شده جمهوری اسلامی را اتخاذ کرده است و ما از این بابت نگرانی نداریم.

رحماندوست همچنین عنوان کرد: افرادی که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کنند باید موقعیت‌ها و دیدارها را مغتنم بشمارند. حُسن استفاده از فرصت‌ها را داشته باشند و منهای ظریف که من نسبت به عملکرد او خوشبین نیستم.

وی افزود: از عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان انتظار داریم که در رابطه با فجایع رخ داده توسط رژیم صهیونیستی در نشست‌های نیویورک فعال باشد. به علاوه رئیس جمهور در این مدت نشان داد که شکارگر فرصت‌های مناسبی برای طرح مسائل مقاومت و دفاع از ملت فلسطین است.

این کارشناس حوزه فلسطین تاکید کرد: رئیس جمهور در دیدار با مقامات دیگر کشورها همینطور در تریبون رسمی سازمان ملل همینطور در مصاحبه با رسانه‌ها و دیگر فرصت‌هایی که در پیش رو دارد می‌تواند صدای مظلومیت مردم فلسطین غزه و لبنان را به گوش جهانیان برساند. من به این سفر خوشبین هستم، امیدوارم رئیس جمهور با دست پر و با توجه به جمیع مواضعی که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در سازمان ملل اعلام کرده است، مواضع خود را اتخاذ کند.

رحماندوست همچنین عنوان کرد: امیدوارم گفت‌وگوهای تلفنی اتفاقی و یا دست دادن‌های تصادفی که می‌گفتند عرف انسانی ایجاب می‌کرده، ان‌شاءالله خداوند تیم پزشکیان را از اینگونه شیاطین حفظ کند.