کاشمر- رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از ثبت شش وقف جدید از ابتدای امسال در شهرستان کاشمر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق خلیلی عصر دوشنبه همزمان با هفته وقف در سالن اجتماعات افق امامزاده سیدحمزه (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله هفته وقف مصادف با روز رحلت پیامبر (ص) بود که با توجه به برنامه‌های فشرده دهه پایانی صفر با تصویب شورای فرهنگ عمومی هفته وقف به سالروز ولادت پیامبر اعظم تغییر یافت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به اینکه اولین واقف پیامبر اعظم بوده اند، گفت: کاشمر یکی از شهرهای شاخص در تعداد وقف است که بیشتر موقوفات در بافت شهری و مسکونی قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های مسکونی کاشمر موقوفه است، در نقل و انتقال منازل مسکونی مطابق قانون هزینه به دلیل سود حاصل از فروش اعیان ملک بر عهده فروشنده است متأسفانه در قولنامه‌هایی که تنظیم می‌شود این هزینه برعهده خریدار است و البته شاهد نارضایتی مردم هستیم.

خلیلی اظهار کرد: کاشمر دارای موقوفه‌های مختلف است، متولی باید بر اساس نیت واقف عمل کند در غیر این صورت برای متولی مشکل ایجاد می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر بیان کرد: بعضی موقوفه‌ها که از محل درآمد آنها باید برنامه‌های دینی و مذهبی برگزار کنیم با کمبود منابع مالی مواجه هستند.

وی افزود: همزمان با هفته وقف امسال منزلی برای امور فرهنگی، مذهبی در یکی از مناطق شهر در آستانه ثبت به نام سه شهید است و گروه‌های فرهنگی امامزاده سیدحمزه (ع) برای برنامه‌های فرهنگی مستقر خواهند شد.