کشورهای مصر، سوریه، اردن، عراق ودولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌های تندی ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان همبستگی خود را با دولت و ملت لبنان اعلام کردند.

.به گزارش خبرگزاری مهر، کشورهای مصر، سوریه، اردن و عراق و دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) در بیانیه‌هایی به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان واکنش نشان دادند

وزارت خارجه مصر در این بیانیه تجاوز مکرر اسرائیل به مناطق مختلف لبنان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما همبستگی خود را با دولت و ملت برادر لبنان اعلام می‌کنیم و بر رد کامل هرگونه نقض حاکمیت و سرزمین‌های لبنان تاکید می‌کنیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما تشدید تنش خطرناک اسرائیل در لبنان و عملیات نظامی گسترده‌ای که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد را محکوم می‌کنیم.»

در عین حال وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه مشابهی ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی به لبنان تاکید کرد که «ما ایمان داریم که اراده مقاومت لبنان تزلزل ناپذیر است و ثابت قدم است.»

همچنین أیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان همبستگی خود را با دولت و ملت لبنان اعلام کرد.

از سوی دیگر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز با محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان اعلام کرد که تجاوز مستمر در غزه و لبنان تهدیدی برای گسترش درگیری در منطقه و بی ثبات کردن امنیت منطقه‌ای و بین المللی است.

در همین راستا، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با شدیدترین عبارات تجاوز خونین مکرر صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان در لبنان را محکوم کرد.

این بیانیه‌ها پس از آن صادر می‌شود که ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز تجاوز نظامی ددمنشانه به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز این حملات در جریان است.

وزارت بهداشت لبنان درباره آخرین آمار شمار شهدای ضاحیه و شهرک‌های مرزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۳۵۶ لبنانی به شهادت رسیدند.