وزیر راه و شهرسازی با اشار به تکالیف قانونی برای تامین مسکن ایثارگران، گفت: بخش اعظم ایثارگران مسکن و زمین دریافت نکرده‌اند اما موضوع تامین مسکن ایثارگران با جدیت پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه صادق در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن ایثارگران، گفت: با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم و در این هفته تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران با محوریت تأمین مسکن ایثارگران به امضا رسید.

وی افزود: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملاً شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله‌ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد. به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تأمین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعداد و ارقام مربوط به تأمین مسکن ایثارگران اصلاً قابل رضایت نیست، تاکید کرد: علیرغم اینکه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به موضوع تأمین مسکن ایثارگران اشاره شده است، بخش اعظم ایثارگران مسکن و زمین دریافت نکرده‌اند و باید این قانون اجرایی شود؛ بدین ترتیب اولین موضوعی که در حوزه مسکن پیگیری می‌کنم مربوط به تأمین مسکن ایثارگران است.

صادق با بیان اینکه تأمین مسکن باید برای تمام اقشار جامعه اجرایی شود، ادامه داد: البته قانون، تکلیف ما در قبال برخی اقشار از جمله ایثارگران را سنگین‌تر کرده است. پس با اولویت در چارچوبی که ضوابط و مقررات وجود دارد، این اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: این تفاهم‌نامه بخش دیگری نیز دارد که طبق آن بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند زمین‌های خود را برای تأمین مسکن ایثارگران معرفی کند تا ارزش افزایی بر روی آنها انجام شود و در اختیار مشمولان قرار گیرد. همچنین کارگروهی چگونگی اجرای این تفاهم‌نامه را رصد می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از رسانه‌ها درخواست کرد تا روند پیشرفت مسکن ایثارگران را از وزارت راه و بنیاد شهید مطالبه کنند.