معاون اول قوه قضائیه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: آنکه خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده است، ما درصحنه دفاع مقدس خدا را دیدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشتی با حضور حجت الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه و اصغر جهانگیر معاون پیشگیری از وقوع جرم و سخنگوی قوه قضائیه ظهر سه شنبه ٣ مهر ماه ١۴٠٣ با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خلیلی بیان کرد: ما باید از خاطرات دفاع مقدس بیشتر بگوییم خصوصاً برای نسلی که طعم دوران دفاع مقدس را نچشیده‌اند و نگذاریم این خاطرات فراموش شود. ما امروز وارث یک میراث بزرگ هستیم که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است ما هم به لحاظ شرعی و هم اجتماعی باید از این خاطرات که ارزش‌های بزرگ را برای ما یادآوری می‌کند، با تکرار محافظت کنیم.

وی افزود: پیامبر در کارنامه رسالت خود برجسته کرد و دید ما به آن چگونه است، باید این گونه بگوییم که رسالت پیامبر یک زیبایی بزرگ عالم گیر دارد.

خلیلی گفت: پیامبر با ولادتش انسان‌ها را به گونه دیگری تغییر داد، با این تغییر انسان توانست در مقابل خود بایستد. پیامبر من و شما را در مقابل خودمان قرار داد و این بزرگترین رسالت پیامبر بود. نقطه‌ای که پیامبر در زندگی تغییر داد آنچه که تعلقات دنیوی است آن را تغییر داد، چرا که انسان باید تعلقات دنیوی را بدهد تا به انسانی سالم تغییر کند. پیامبر کاری سخت داشتند توانستند انسان‌های که به خواب رفته بودند بیدار کند و آنها را دوباره احیا کرد و به ان‌ها جان دوباره داد.

وی گفت: پس مقطع آفرینش ما پیامبر است. صحنه‌های دفاع مقدس چنین چیزی را بیان می‌کند. زمانی که امام خمینی به صحنه آمد مکتب پیامبر را ادامه داد و ماهیت ما به انسان‌های جدید و فهم جدیدی پیدا کردیم که فقط در آن خدا وجود داشت. لذا امروز ما وارث صحنه‌هایی هستیم که در زمان دفاع مقدس چه رخ داده است، چه رزمندگانی که رفتند و برنگشتند.

خلیلی ادامه داد: آنکه خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده، ما درصحنه دفاع مقدس خدا را دیدیم و نباید این صحنه را که حضور پی در پی خدا است از آن غفلت کرد. جبهه یعنی خارج شدن از غفلت. عزیزانی که رفتند از ما خواستند تا از غفلت پرهیز کنیم. امام صادق فرمودند؛ وقتی که شما قرآن می‌خوانید خداوند را در کلام شما دیدیم.