گرگان- دادستان مرکز استان گلستان از اجرای طرح توانمند سازی اهالی محله های کم برخوردار همزمان با پیگیری حقوق عامه در این محلات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود اسپانلو بر رفع معضلات و مشکلات محله‌های کم برخوردار تأکید کرد و گفت: در کنار همه فعالیت‌ها و اقداماتی که در حوزه زیرساختی و عمرانی در محله‌های کم‌برخوردار انجام می‌شود، موضوع توانمندسازی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با اشاره به وظایف ذاتی دستگاه قضائی در خصوص پیگیری حقوق عامه، افزود: حضور در محلات مختلف استان به ویژه در گرگان و روستاهای اطراف این شهرستان در قالب میز خدمت دستگاه قضائی و در راستای احقاق حقوق عامه است.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: در این طرح ابتدا با انجام کار کارشناسی در هر منطقه و محله کم‌برخوردار شهر، معضلات و مشکلات بررسی و دسته بندی و در گام بعدی میز خدمت با حضور رئیس کل دادگستری، و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در مساجد این محله‌ها برگزار می‌شود.

دادستان مرکز استان با اشاره به برگزاری ملاقات‌های مردمی و میزهای خدمت قضائی در تعدادی از محله‌های گرگان و دیگر شهرهای استان، گفت: این اقدام در راستای وظایف دادستانی‌ها در حوزه احقاق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با دستور رئیس کل دادگستری استان پس از حضور در هر محله، پرونده حقوق عامه، هم در دادستانی شهرستان و هم دادسرای مرکز استان تشکیل و به تدریج به همه مشکلات و موضوعات جداگانه پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری مصوبات تا زمان تحقق آن ادامه دارد و تا زمان رفع مشکل پیگیر احقاق حقوق عامه خواهیم بود، افزود: برخی از اقدامات شاید زمان طولانی‌تری ببرد مانند رفع مشکل آب آشامیدنی در برخی روستاها که پس از یکسال و نیم پیگیری، به نتیجه رسید.

اسپانلو اظهار کرد: برخی از این محله‌ها به ویژه گرگان که میزهای خدمت قضائی در آنها برگزار می‌شود، جز مناطق حاشیه‌نشین هستند و مهم‌ترین موضوع در این محله‌ها، انجام اقدامات عمرانی و زیرساختی است.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: در کنار اقدامات عمرانی در محله‌های کم‌برخوردار، باید به توانمندسازی اهالی این محله‌ها نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی توجه شود، تا زمانی که اهالی این محله‌ها شرایط یک زندگی متوسط را نداشته باشند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که آسیب‌ها و جرایم کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: توانمندسازی اهالی این محلات با تأکید بر کسانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، از جمله مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است و ما در دادستانی به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم.