بندرعباس- کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در ارتفاعات و برخی نقاط غربی هرمزگان وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست بنابراین توصیه می شود از قرارگیری در بستر رودخانه ها خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی سی پور اطهار کرد: در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی و در تنگه هرمز وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر افزایش بادهای شمال غربی در شرق خلیج فارس مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: همچنین در ساعات بعدازظهر احتمال ناپایداری جوی در ارتفاعات و برخی نقاط غربی استان پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: امروز در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در محدوده تنگه هرمز، وزش بادهای جنوب شرقی پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: در ساعات بعدازظهر در شرق خلیج فارس و جزایر کیش و لاوان، افزایش بادهای شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا می‌شود.
سی سی پور ادامه داد: در ارتفاعات و برخی نقاط غربی استان نیز رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار دور از انتظار نیست که توصیه می‌شود صعود به ارتفاعات با احتیاط لازم صورت پذیرد و از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: تنگه هرمز در ساعات صبح تا ظهر با وزش بادهای جنوب شرقی کمی مواج پیش بینی می‌شود و آب‌های شرق خلیج فارس و محدوده جزایر کیش و لاوان در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش بادهای شمال غربی متلاطم می‌شود. وی افزود: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد در این مناطق، خودداری کنند.

سی سی پور خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.