بندرعباس- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه گفت: دفاع مقدس، الگویی موفق در ترسیم زندگی ایمانی است که انقلاب را از گزندها حفظ کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی خلیفاوی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت نام و یاد امام راحل و شهدای اسلام از صدر تا کنون اظهار کرد: دفاع مقدس، الگویی موفق در ترسیم زندگی ایمانی است که انقلاب را از گزند توطئه‌های نظامی استکبار حفظ کرده است.

وی افزود: خداوند متعال سرمایه‌ای بزرگ به جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارزانی داشته که با هیچ چیز دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست و برای نگهداری از این سرمایه، باید با توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، از آن حفاظت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه ادامه داد: دفاع مقدس به عنوان دانشگاه و کلاس درس بزرگ جهاد، شهادت، ایستادگی، مقاومت، اعتماد به نفس و خودباوری شناخته می‌شود و پیشکسوتان دفاع مقدس باید در ادامه راه شهدا، با کار فرهنگی و بویژه رونق مساجد با هدف حضور نوجوانان و جوانان، بیش از پیش تلاش کنند.

وی اضافه کرد: موضوع جهاد در آیات کریمه قرآن خیلی مورد توجه است، به حدی که حدود ۴۰۰ آیه در این باره نازل شده است همه کسانی که مطالعات قرآنی داشته‌اند متوجه می‌شوند که خداوند متعال بسیار به جهاد اهمیت داده است و غیر مجاهدین را بسیار مذمت کرده است.

حجت الاسلام خلیفاوی یادآور شد: یکی از سخت‌ترین آیات قرآن که در آخر سوره حج است، حد جهاد را مشخص می‌کند و خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: آنچنان که خدا شایسته است برای او جهاد کنید، این خیلی کار را سخت‌تر می‌کند، معمولاً انسان‌ها در حد توان خودشان جهاد می‌کنند اساساً زندگی انسانی منهای دین و منهای حکم جهاد در دین، مبتنی بر مبارزه طراحی شده است.

حجت الاسلام خلیفاوی تصریح کرد: وقتی به زندگی کودکان می‌نگریم، می‌بینیم که کودکان طبیعتاً علاقه به مبارزه دارند و این نشان می‌دهد که علاقه به مبارزه در انسان‌ها غریزی اس ت؛ اصلاً زندگی انسان در حالت طبیعی و اولیه همان مبارزه انسان با طبیعت است، برای اینکه بتواند زنده بماند؛ انسان بدون مبارزه با طبیعت، حتی نان هم نمی‌تواند بخورد زندگی انسان‌ها اصلاً بدون درگیری در تاریخ تصور نمی‌شود.

وی تاکید کرد: جوامع بشری، همیشه شاهد جنگ بودند در تعلیم و تربیت قبل از اینکه فرزند ما دیندار شود باید به او حقیقت مبارزه را بیاموزیم و این عدم آموزش خیانت به نسل آینده است وقتی به سیره و زندگی پیامبر و هر کدام از ائمه مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که دائماً در حال جهاد و مبارزه بوده‌اند و هر کدام متناسب با زمان خودشان جهاد کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه بیان کرد: دین مبین اسلام به ما برنامه می‌دهد، برای جهاد، اینکه بتوانیم مبارزه کنیم و قدرت پیدا کنیم، عده‌ای اصل مبارزه را که طبیعت حیات بشر هست را از ذهن انسان بیرون می کشند، فهم اصل مسئله جهاد خیلی مهم است. دشمن مبارزه و جهاد، راحت طلبی و رفاه طلبی است، انسان راحت طلب برای جامعه خطرناک است.

حجت الاسلام خلیفاوی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس برای ما همیشه الگوست، برای ترسیم یک زندگی ایمانی بعد از جنگ خیلی‌ها سعی کردند که الگوی مدیریت در دفاع مقدس را از بین ببرند الگوی دفاع مقدس، الگوی یک خانواده و یک جامعه خوب است.