رئیس جمهور، روابط ایران و تاجیکستان را ممتاز و متکی بر پیوندهای عمیق تاریخی و خویشاوندی توصیف و گفت: ما خواهان توسعه تعاملات و ارتباطات علمی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با تاجیکستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، شامگاه دوشنبه در محل اقامت خود، در دیدار «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، روابط دو کشور را ممتاز و متکی بر پیوندهای عمیق تاریخی و خویشاوندی توصیف و تصریح کرد: ما خواهان توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات علمی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با تاجیکستان هستیم.

رئیس جمهور در ادامه مسئله افغانستان را موضوع مشترک دو کشور دانست و بر ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر تهران - دوشنبه برای کمک به این کشور در مسیر غلبه بر مشکلات و مسائل پیش رو تاکید کرد.

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن تجلیل از مواضع دکتر پزشکیان در راستای ایجاد وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم فشارها و تحریم‌های ظالمانه به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است و ما خواستار استفاده از تجربیات ایران و همچنین تقویت و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها هستیم.

رئیس جمهور تاجیکستان همچنین به قدمت تاریخی و باستانی فرهنگ و تمدن ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ما خود را بخشی از این تمدن بزرگ و غنی می‌دانیم و برخلاف بدخواهان، پیشرفت و موفقیت ایران را پیشرفت و موفقیت خود می‌دانیم.