نوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: عملیات تخلیه و بارگیری بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال جاری ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کیاکجوری اظهار کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر نوشهر و فریدونکنار طی شش ماهه نخست امسال ،۹۹۱ هزار و ۲۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

کیا کجوری با اشاره به عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در شش ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در بخش تخلیه و بارگیری انواع کالا در این مدت از رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده میزان صادرات کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار، حدود ۱۱۳ هزار و ۴۲۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با توجه به رونق چشمگیر فعالیت‌های تجاری در بندر فریدونکنار در سال ۱۴۰۳ گفت: عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز سال جاری تا کنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا، نسبت به مدت مشابه قبلی ۹۳ درصد رشد داشته است.

گفتنی است محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده ترین کالاهای وارداتی به این بنادر در سال جاری بوده است.