رشت _ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم رعایت الزامات فرهنگی و تاریخی شهرک سوخته امامزاده ابراهیم(ع) شفت گفت: ساماندهی شهرک سوخته شفت با سرعت و جدیت انجام شود.

موسی فکور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای انتقال درس مقاومت، ایثار و شهادت است و پرداختن زندگی نامه شهدا بهترین روش این انتقال است.

معاون استاندار گیلان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ملت ایران اسطوره مقاومت و پایداری در مقابل زور و استکبار هستند و این مساله را در دفاع مقدس ثابت کردند.

فکور با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حاوی درس‌ها و پندهای فراوان است، گفت: درس‌ها و پندهای دفاع مقدس برای دیگر کشورها درس آموز و الهام بخش است.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و غزه افزود: آزادی قدس با الگوگیری از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسط محور مقاومت حتمی است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان در بخش دیگر این گفتگو به تشریح جزئیات آخرین وضعیت شهرک سوخته امامزاده ابراهیم (ع) شفت پرداخت و بیان کرد: ساماندهی شهرک سوخته شفت با سرعت و جدیت انجام شود.

فکور با تاکید بر لزوم تسریع در صدور سند روستایی در امامزاده ابراهیم (ع) اضافه کرد: الزامات فرهنگی و بومی در ساخت و ساز در شهرک سوخته شفت رعایت شود.

وی با تاکید بر سرعت بخشی به مسکن روستاییان افزود: حل مساله شهرک سوخته امامزاده ابراهیم (ع) شفت با تعامل بین دستگاهی حل شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه روند صدور سند مالکیت برای روستانشینان تسهیل گری شود، گفت: صدور سند مالکیت از دغدغه‌ها و چالش‌های مهم روستاییان است.

فکور از وجود هزار پروژه نیمه تمام در گیلان خبر داد و اضافه کرد: اجرای پروژه‌های نیمه تمام در گیلان منوط به تخصیص اعتبار است.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری پروژه‌های نیمه تمام گیلان افزود: طبقه بندی و اولویت بندی اجرای پروژه‌های نیمه تمام در گیلان ضرورت دارد.