اهواز - معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش در مدت سه سال بیشتر از همه بخش‌های دولت چالش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کاظمی‌پور پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست تخصصی نواب رئیس هیأت‌های ورزشی خوزستان اظهار کرد: در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بانوان افتخارآفرینی‌هایی داشتند که تبریک عرض می‌کنم و البته به نواب رئیس بانوان که قطعاً در این موفقیت‌ها نقش و سهم داشته‌اند خدا قوت عرض می‌کنم، به خصوص استان خوزستان که سهم جمعیتی و مدال آوری خوبی در این ۲ کاروان داشت.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خوزستان در برگزاری طرح‌های ملی تقریباً کمترین چالش را داشته است، تصریح کرد: چهار طرح ملی داریم که به همت مدیرکل، مسئول ورزش بانوان، هیأت‌های پزشکی ورزشی، آمادگی جسمانی، همگانی و روستایی عشایری در حال برگزاری است و در کارنامه موفق اجرایی طرح‌های کارهای خوبی در خوزستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این طرح‌ها که به طرح پایش و بین بخشی مربوط می‌شود یک کار بین بخشی را در بین دستگاه‌های استان دارد که ۴۰ درصد مربوط به بانوان کارکنان دولت است و ۶۰ درصد به آحاد مردم اختصاص داده شده است.

کاظمی‌پور با اعلام اینکه از سال گذشته کار بزرگی را آغاز کرده‌ایم، عنوان کرد: متأسفانه با وقوع حادثه پرواز اردیبهشت، کار مقداری با وقفه مواجه شد و در نهایت به وزارت ورزش و جوانان تکلیف شد که در کنار این کار، به معاونت زنان خانواده کمک کند که آن هم کنگره زنان تأثیرگذار بوده است، به همین دلیل ستاد مرکزی در وزارتخانه تشکیل شد.

به گفته وی، در کنگره برای ورزش حدود هشت ردیف شاخص برای کلیه فعالان حوزه ورزش تعیین شد که بهترین کارگروه هم شناخته شد. سال ۱۴۰۱ نیز کنگره وجود داشت اما محور ورزش در آن دیده نشده بود.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه همچنین وزیر جدید ورزش در خصوص ورزش قهرمانی رویکرد ویژه و خاصی دارد، اظهار کرد: در کشور استعدادها بسیار زیاد و در خوزستان چند برابر است. ظرفیت‌ها و منابعی در خوزستان وجود دارد که شاید در بسیاری از دیگر استان‌ها وجود نداشته باشد، همچنین اینکه ظرفیت مدیریتی خوبی در همه لایه‌های مدیریتی وجود دارد به گونه‌ای که بدون وابستگی به دانش مدیریتی کشور، خود به خوبی مسیر را مدیریت می‌کند.

کاظمی پور ادامه داد: اگر مسئولیتی به عهده می‌گیرید اما زمان ندارید که در خصوص آن فکر کنید و یا برنامه‌ای داشته باشید، پس تجدید نظر کنیم، در غیر این صورت به خود و جامعه ظلم کرده‌ایم به همین دلیل از استان گوهرخیزی که هم از حیث منابع انسانی که مهمترین سرمایه است و هم از حیث منابع زیرساختی و اعتباری دارد توقع داریم.

وی بیان کرد: متأسفانه در استانی که بالاترین ظرفیت ملی پوش را در ۲ رشته کشتی و شاید قایقرانی می‌توانیم داشته باشیم، شاید چالش‌هایی را داریم که بخشی از آن به نحوه ایده پردازی بر می‌گردد، به جز اینکه خیلی از داشته‌های فعلی را مطلع نیستیم.

کاظمی پور با اعلام اینکه متأسفانه وزارت ورزش در مدت سه سال بیشتر از همه دولت چالش داشته است، عنوان کرد: نگران هستیم چون آینده‌ای که در حال رصد آن هستیم بستگی به این دارد که امروز چه کاری را شروع کنیم و در کوتاه مدت و در لس آنجلس بتوانیم برداشت‌هایی داشته باشیم.