گرگان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت : با اقدامات فنی و مدیریتی ، تابستان سال جاری در مقایسه با تابستان سال قبل در شهرهای استان گلستان کمترین تنش آبی را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقق کامل و خروج تمامی شهرهای استان و جلوگیری از هرگونه بروز تنش آبی علاوه بر استمرار اقدامات فنی و مهندسی در استان، نیازمند همراهی و همکاری مشترکان است که اصلاح الگوهای مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب از جمله راهکارهای تحقق این امر بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضمن تقدیر از مردم گلستان در راستای همکاری با این شرکت جهت مدیریت صحیح مصرف آب و همکاری در خصوص پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب در تابستان سال جاری، گفت: بیش از ۹۵ درصد از منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه چاه آب شرب است که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آبی که در عرصه کشاورزی از آن استفاده می‌کنند بسیار ناچیز است و مدیریت مصرف یکی از راه‌های مهم جهت گذر از تنش آبی است.

رحیمی با بیان اینکه در استان کمبود یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای تولید آب وجود دارد، اظهار کرد: شهر گرگان یک هزار و ۹۵۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد اما در حال حاضر ظرفیت تأمین آب هزار و ۴۳۱ لیتر است اما با توجه به کسری موجود، توزیع عادلانه آب در سطح شهر جز اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

این مقام مسؤول در بخش دیگری با بیان اینکه گرگان تنها مرکز استان در کشور است که از منابع آب پایدار محروم است، افزود: تا زمانیکه از منابع آب پایدار و پتانسیل آب‌های سطحی در تأمین منابع آب بهره مند نشویم به طور صد درصد مشکل مقطعی تأمین آب در گرگان حل نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان بیان کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از پساب تصفیه شده به ویژه در صنایع یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار مدیریت حوزه آب است.

این مقام مسؤول در ادامه حفر و تجهیز چندین حلقه چاه، بهسازی چاه و چند دهنه چشمه در راستای طرح مدیریت دارایی و همچنین اجرای پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب را از اقدامات مهم این شرکت در سطح استان جهت رفع تنش آبی در تابستان سال جاری نام برد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در پایان صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را امری ضروری خواند و گفت: با توجه به شرایط استان خوشبختانه با همراهی همه مردم استان و با اجرای اقدامات فنی و مدیریتی در حوزه آب آشامیدنی توانسته‌ایم تابستان امسال را در مقایسه با تابستان سال گذشته با کمترین مشکل در حوزه آب آشامیدنی سپری کنیم.