معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بزرگترین پروژه‌های مسکن ملی در ۶ استان از محل منابع موقوفات در حال انجام است و مشکل مردم از این نظر حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل در همایش ملی یاوران وقف با خیر مقدم به افراد حاضر در این همایش که صبح امروز سه شنبه سوم مهر ماه در هتل ارم برگزار شد، گفت: فرصت هفته وقف برای ما مغتنم بود تا برای ترویج بیشتر این فرهنگ خداپسندانه و بیان دستاوردها و زحمات اصحاب وقف بیان آنها ترویج عملی وقف است، انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای هفته برنامه‌های متنوع و کثیری در سطح کشور در حال انجام است، ادامه داد: برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی در کشور با موضوعات مربوط به وقف، بقاع متبرکه، آسیب شناسی و روش‌های جدید مدیریتی، انتقادات برای بهبود امور و همچنین برگزاری بیش از ۱۰۰ تور بازدید اصحاب رسانه و نخبگان تبلیغی از جمله این برنامه‌ها است.

معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه به اذعان اصحاب رسانه این نورهای برگزار شده خیلی غرورآفرین و افتخارآمیز بود، تصریح کرد: دستاوردهای وقف و فعالیت‌های استانی نیز برای مردم اطلاع‌رسانی شده است.

حجت‌الاسلام عادل یادآور شد: افتتاح پروژه با برنامه‌ریزی استان‌ها صورت گرفت؛ ۴۵ پروژه امسال افتتاح شد.

وی عنوان کرد: در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت‌های شاخص در حال انجام است، کار ملی جشنواره تلاوت‌های تقلیدی را داشتیم که در بحث استعدادیابی مؤثر و با حضور بیش از ۴ هزار نفر برگزار شد.

معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در حوزه کارهای فرهنگی با همکاری بقاع متبرکه فعالیت‌های خوبی انجام شد؛ در حوزه تبلیغ، تولید محتوا و کارگروه‌های تخصصی نیز اقدامات خوبی انجام شد.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به اینکه عملکرد سازمان در بخش‌های مختلف در قالب کتابچه منتشر شده گفت: اولویت‌های اقتصادی کشور و ترسیم راهبردهای مقام معظم رهبری برای مشارکت مردم نیز شرکت‌هایی در موقوفات در حال خدمات‌رسانی هستند؛ در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بزرگترین پروژه‌های آبزی‌پروری در خلیج فارس متعلق به اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه در پایان هفته وزیر جهاد کشاورزی نیز بازدید از پروژه‌های مذکور را انجام می‌دهد، یادآور شد: بزرگترین پروژه‌های مسکن ملی در ۶ استان از محل منابع موقوفات در حال انجام است و مشکل مردم از این نظر حل می‌شود.

معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد: کتابخانه تخصصی دیجیتال را در یک فضای مجازی طراحی کردیم تا با افتتاح به دست ریاست سازمان در دسترس همه علاقمندان و پژوهشگران قرار بگیرد؛ تارنمای بارگذاری کلیپ و ویدئوهای موقوفات نیز طراحی شده و قابلیت ایجاد صفحات اختصاصی از سراسر کشور را دارد.