ممکن است شما هم چیزهایی شنیده باشید که تابستان گرم و زمستان سرد پشت سر هم می آیند و هرچه تابستان گرم تر باشد، زمستان پیش رو نیز فوق العاده سرد خواهد بود. اما به نظر شما این عقیده درست است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ممکن است شما هم چیزهایی شنیده باشید که تابستان گرم و زمستان سرد پشت سر هم می آیند و هرچه تابستان گرم‌تر باشد، زمستان پیش رو نیز فوق العاده سرد خواهد بود. اما به نظر شما این عقیده درست است؟ بسیاری از محققان و دانشمندان درباره این مسئله بررسی‌های زیادی انجام دادند و تعداد زیادی از آنها با این عقیده موافق و برخی دیگر نیز مخالف هستند.

بسیاری از محققان اعتقاد دارند که گرم شدن تابستان به هیچ عنوان باعث سرد شدن زمستان پیش رو نمی‌شود. آنها می‌گویند که با توجه به داده‌های هواشناسی، گاهی مواقع تابستان‌های طولانی و گرم زمستان‌های معتدل‌تری را در پیش دارند. به عقیده آنها، خیلی سخت است که بتوان با توجه به دمای هوا در فصل تابستان، دمای هوا و میزان بارش در فصل زمستان را پیش بینی کرد.

این محققان، داده‌های نزدیک به ۵۰ سال گذشته تاکنون را بررسی کردند. افرادی که به این عقیده باور دارند، فکر می‌کنند که اگر هم گاهی مواقع بعد از تابستان گرم، زمستان سردی به وجود آمده، شرایط کاملاً اتفاقی بوده است و لزوماً هر بار که تابستان هوا خیلی گرم و طولانی می‌شود، زمستان پیش رو سرد نخواهد بود.

به عقیده این افراد، مهم‌ترین فاکتور در کوتاه شدن روزها و سرد شدن هوا در فصل پاییز و زمستان، فشار آسمان است. به این صورت که اگر این فشار افزایش پیدا کند، شب‌های طولانی و بدون ابر ایجاد می‌شوند. همچنین میزان ابر در آسمان نیز تأثیر مستقیمی با سردی و گرمی هوا دارد. این بدان معنی است که وقتی ابرها کنار می‌روند، هوا بیشتر از حد معمول خنک می‌شود. همچنین محققان می‌گویند که اگر فشار هوا ثابت بماند، ممکن است زمستان سردی در پیش داشته باشیم.

به عقیده برخی دیگر، تابستان گرم لزوماً به این معنا نیست که زمستان حتماً هوا معتدل و مطلوب است. تحقیقاتی که درباره گرم شدن هوا در نیمکره شمالی کره زمین ارائه شده اند، نشان می‌دهند که افزایش دما و ذوب شدن یخ‌ها در قطب شمال تأثیر زیادی در افزایش بارش برف در ماه‌های پاییز و زمستان در ارزهای جغرافیایی پایین‌تر داشته است. در نتیجه، می‌توان گفت که تابستان گرم و زمستان سرد تا حدودی با یکدیگر ارتباط دارند و تغییرات جغرافیایی در فصل زمستان، به خاطر تغییرات جغرافیایی در فصل تابستان هستند.

نتایج محققان از بررسی‌های آنها نشان می‌دهند که گرمای شدید در ماه‌های بهار و تابستان، منجر به افزایش سرما فصل‌های پاییز و زمستان می‌شوند. چرا که وقتی در فصل تابستان هوا گرم می‌شود، یخ‌های قطبی آب شده و بعد از تبخیر، رطوبت بیشتری در ابرها جمع می‌شوند. در نتیجه، در فصل‌های سرد و به خصوص در مناطق جنوب، احتمال بارش در فصل پاییز و زمستان بیشتر می‌شود. مشاهدات محققان نشان داده اند که میانگین پوشش برف در منطقه اوراسیا در مدت دو دهه گذشته تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

یک الگوی فشار جوی منفی، نشان دهنده تابستان گرم و زمستان سرد است. بر اساس این الگو، در ارزهای جغرافیایی متوسط تا بالای کره زمین، در فاز منفی باقی می‌ماند. بر اساس این مرحله منفی، فشار وارد شده بر منطقه قطب شمال بسیار بالاست و این امر، موجب کاهش دما و سردی هوا می‌شود. در نتیجه، ارزهای جغرافیایی متوسط مانند ایالات متحده آمریکا و شمال کانادا، ستان های سردتری را تجربه می‌کنند.

اگر واقعاً نظریه تابستان گرم و زمستان سرد واقعی باشد، لازم است که برای زمستان پیش رو از لوازم مناسب برای مقابله با سردی هوا استفاده کنیم. چرا که همان طور که امسال هم تجربه کردید، تابستان امسال یکی از گرم‌ترین تابستان‌های چند دهه گذشته بوده است و احساس گرما به بالاترین حد ممکن رسید. در این شرایط، انتظار می‌رود که در فصل زمستان نیز هوا نسبت به زمستان‌های قبل سردتر باشد. به همین دلیل لازم است که از لوازم با کیفیت و مناسب برای مقابله با این سردی هوا استفاده کنید.

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای مقابله با زمستان‌های سرد، استفاده از سیستم گرماتاب است. این سیستم موجب می‌شود که شما بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حتی مکان‌های خیلی بزرگ را نیز به راحتی گرم کنید. تنها کافی است که یک سیستم با کیفیت بسته به متراژ محیط مورد نظر خود بخرید و سپس آن را در فضای مورد نظرتان نصب کنید.

فرقی نمی‌کند که در چه موقعیت جغرافیایی زندگی می‌کنید؛ در هر شرایط، باید از یک وسیله گرمایشی مناسب و کاربردی استفاده کنید که از این نظر، گرماتاب می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این سیستم مزایای زیادی دارد که باعث شده بسیاری از افراد آن را ترجیح بدهند. قیمت گرماتاب نسبت به سایر ویژگی‌های مثبتی که ارائه می‌دهد، فوق العاده مقرون به صرفه است. به همین دلیل شما می‌توانید با خیالی آسوده، این محصول را برای زمستان سرد پیش رو بخرید.

یکی از مهمترین مزایای گرماتاب این است که گرمای مورد نیاز را صورت کاملاً یکنواخت، در همه قسمت‌های محیط مورد نظر شما پخش می‌کند. این در حالی است که روش‌های سنتی فقط می‌توانند فضای اطراف و نزدیک خود را گرم کنند و مکان‌هایی که از لوازم گرمایشی سنتی دور هستند، همچنان سرما ادامه دارد.

از طرف دیگر، قیمت گرماتاب نسبت به خیلی از روش‌های دیگر مناسب‌تر است. نیازی نیست که به صورت مداوم آن را تعمیر و سرویس کنید و هزینه‌های اضافی برای این کارها بپردازید. میزان مصرف انرژی در گرماتاب فوق العاده پایین و به صرفه است. پس شما می‌توانید با کمترین هزینه ممکن، در برابر زمستان سرد پیش رو مقابله کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.