در این مطلب، شما را با اهمیت و نحوه نوبت دهی آنلاین و هم چنین انواع مراکز درمانی دارای نوبت در این برنامه آشنا خواهیم کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه برنامه‌ها و پلتفرم‌های مختلفی با قابلیت‌های متنوع طراحی و تولید شده‌اند تا در مسیر سلامتی جسم و روح افراد و داشتن طول عمر بیشتر به آن‌ها کمک کنند وهدف تمامی آن‌ها نیز دسترسی آسان، شفاف و کم هزینه به انواع خدمات ارائه شده از سوی مراکز درمانی ایران است. پلتفرم دکترتو نیز در فضایی سرشار از اعتماد و احترام متقابل، بستری را برای ارائه پیشنهادات خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی برای تمامی افراد فراهم کرده است. از این رو در این مطلب، شما را با اهمیت و نحوه نوبت دهی آنلاین و هم چنین انواع مراکز درمانی دارای نوبت در این برنامه آشنا خواهیم کرد.

اهمیت ارائه خدمات نوبت دهی به صورت آنلاین

نوبت دهی آنلاین مراکز درمانی

لازم است بدانید، پیش از طراحی و راه‌اندازی سامانه دکترتو، روند نوبت دهی پزشک در هر مرکز درمانی یا مرکز بهداشتی درمانی با چالش‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی همراه بود و این امر، برای افرادی که از شهرهای دیگر کشور به شیراز یا تهران مراجعه می‌کردند، با صرف هزینه مالی و زمانی فراوانی نیز همراه بود. در حال حاضر، با طراحی و به کارگیری سایت دکترتو، امکان نوبت‌گیری آنلاین با توجه به لیست پزشکان موجود در شهرهای مختلف فراهم شده است که افراد از تمامی شهرها، می‌توانند با مشاهده و بررسی این لیست، نوبت خود را به صورت آنلاین دریافت نمایند.

با وجود این نوع ارائه خدمات به صورت آنلاین، علاوه بر امکان نوبت‌گیری آسان برای تمامی بیماران، نظم و مدیریت آسان مطب پزشک نیز افزایش پیدا می‌کند و لازم نیست افراد، صرفاً برای نوبت‌گیری به صورت حضوری به مطب مراجعه نمایند. استفاده از این نوع خدمات، در هر ساعت از شبانه روز و تنها با استفاده از تلفن همراه و مراجعه به اپلیکیشن دکترتو به راحتی امکان‌پذیر است و تمامی بیماران می‌توانند در شهرهای مختلف، از این اپلیکیشن و یا سایت دکترتو استفاده نمایند.

بر این اساس، امروزه طراحان سامانه دکترتو، با داشتن قابلیت سیستم خدمات دهی به صورت آنلاین و استقبال طیف گسترده‌ای از بیماران، اقدام به طراحی و ارائه اپلیکیشن اندروید و ios برای تمامی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها کرده‌اند تا فرآیند نوبت‌گیری آنلاین، آسان‌تر شود. به این ترتیب این سایت، با داشتن نماد اعتماد الکترونیک از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت، مورد تأیید این مرکز به عنوان نوعی استارتاپ و کسب و کار اینترنتی نیز گردیده است که بر این اساس، کاربران نیز می‌توانند به این سامانه اعتماد کنند و با استفاده از آن، نسبت به نوبت‌گیری آنلاین از هر مرکز درمانی اقدام نمایند.

مزایای استفاده از خدمات آنلاین سامانه دکترتو

همان طور که اشاره شد، ارائه خدمات به صورت آنلاین در سامانه دکترتو، از طریق اپلیکیشن یا سایت امکان‌پذیر است که انجام آن علاوه بر نوبت‌گیری آسان و بی‌دردسر، مزایای فراوان دیگری نیز دارد. برخی از مزایای خدمات دهی به صورت آنلاین، شامل موارد زیر است:

ایجاد راحتی و آسایش خاطر برای بیماران مستقر در مناطق محروم کشور

حذف هزینه‌های اضافی مربوط به رفت و آمد و سفر برای بیماران

امکان صرفه‌جویی در وقت و زمان

افزایش حریم خصوصی بین بیمار و پزشک

امکان دسترسی ۲۴ ساعته به پزشک و بیان مشکلات

امکان دسترسی به چندین متخصص در یک مکان یا شهر

امکان نگهداری و مشاهده تمامی سوابق و پرونده‌های پزشکی بیمار توسط پزشک به صورت آنلاین

انواع مراکز درمانی دارای نوبت در سایت دکترتو

انواع مراکز درمانی در سایت دکترتو

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در سامانه دکترتو، امکان نوبت‌گیری از تمامی مراکز درمانی مختلف در کشور است که افراد می‌توانند برای نوبت گیری اینترنتی از مراکز درمانی ایران، مرکز درمانی مورد نظر خود را از میان تمامی آن‌ها انتخاب نمایند و با توجه به نوع خدمات دریافتی، نوبت خود را رزرو کنند. هم چنین، کلینیک‌های تخصصی مختلف نیز مانند پوست، مو و زیبایی، تغذیه، روانشناسی، دندان پزشکی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و غیره نیز در این سامانه فعالیت دارند. با این حال، برخی از مهم‌ترین انواع مراکز درمانی که امکان رزرو نوبت آن‌ها در سامانه دکترتو فراهم شده است، شامل موارد زیر می‌باشند:

بیمارستان‌ها

مراکز تصویربرداری پزشکی

درمانگاه‌ها

آزمایشگاه‌ها

کلینیک‌ها

داروخانه‌ها

لازم است بدانید، امکان نوبت‌گیری آنلاین از لیست مراکز درمانی در شهرهای مختلف نیز برای بیماران فراهم شده است تا در هر شهر یا منطقه‌ای که هستند، با استفاده از فیلترهای موجود، نزدیک‌ترین مرکز درمانی را انتخاب و نسبت به نوبت‌گیری آنلاین اقدام نمایند. برخی از این مراکز درمانی، در شهرهایی مانند تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و غیره مستقر هستند و با داشتن پزشک و متخصص در هر زمینه‌ای، اقدام به ارائه انواع خدمات متنوع به بیماران خود خواهند کرد. برخی از این خدمات، شامل لیزر درمانی، درمان آلرژی، درمان و ترک اعتیاد، انجام مشاوره‌های خانواده، درمان طاسی و کاشت مو، آنژیوگرافی و غیره است که تمامی بیماران، می‌توانند با مشاهده اولین علائم هر کدام از این بیماری‌ها، اقدام به مشاوره آنلاین از طریق سایت دکترتو نمایند. انجام این مشاوره نیز دارای مراحل مختلفی است که عبارتند از:

مراجعه به پلتفرم دکترتو

ارائه اطلاعات دقیق در مورد علائم بیماری و شرح حال به پزشک

تهیه لیستی از نگرانی‌ها و سؤالات

جدی گرفتن و دقت به توصیه‌های پزشک

دکترتو همراه مسیر سلامتی شما

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با پلتفرم دکترتو و اهداف آن آشنا کنیم. حال دیگر می‌دانید، سامانه دکترتو یکی از اپلیکیشن‌های طراحی شده با هدف ارتباط بین پزشک و بیمار و ارائه خدمات به صورت آنلاین است که با جامع بودن و گستردگی خود، پاسخگوی تمامی نیازهای بیماران در هر زمینه‌ای خواهد بود. تمامی بیماران از هر نقطه کشور، می‌توانند لیست پزشکان و مرکز درمانی مورد نظر خود را مشاهده نمایند و در زمان دلخواه، نوبت خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. علاوه بر این، پزشکان نیز در این سامانه با داشتن پروفایل شخصی، می‌توانند نوبت بیماران خود را به صورت اینترنتی و از طریق تلفن همراه یا سایت، مدیریت نمایند. با وجود تمامی این موارد، طراحان سامانه دکترتو، همواره در پی گسترش سرویس‌ها و خدمات ارائه شده هستند، تا تجربه نوبت دهی بسیار دلنشین و راحت را برای بیماران رقم بزنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.