زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: توانمندسازی خیریه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی صبح سه‌شنبه در جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در محل بهزیستی زنجان، گفت: جهت دهی به نگاه مردم و تعیین اولویت‌ها در امر مشارکت‌های مردمی اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم استان زنجان خیر هستند و استان زنجان به بهشت خیران زبانزد و معروف شده است، ابراز داشت: با کمک مردم بسیاری از مشکلات قابل حل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، گفت: مشارکت‌های مردمی موجب شده باری از دوش دولت برداشته شود که این موضوع یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است. رفیعی تاکید کرد: با همکاری خیریه‌ها نیز می‌توان بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات را کاهش داد.

وی افزود: مشارکت مردم اثرگذاری بالایی در کاهش مشکلات جامعه هدف بهزیستی دارد و این مهم باید به جامعه شناسانده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، بیان داشت: اقناع افکار عمومی، انجام اقدامات ترویجی و هدایت افکار عمومی به سمت اولویت‌های مشارکت‌های مردمی از جمله وظایف دستگاه‌های حاکمیتی است.

رفیعی تصریح کرد: توانمندسازی خیریه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و در این میان بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز خیریه می‌تواند اثربخشی بیشتری در حوزه جذب مشارکت‌های مردمی داشته باشد.

وی گفت: مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی بر مبنای اولویت‌ها و شاخص‌ها هدایت و جذب شود و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف در این زمینه مد نظر قرار گیرد و امروزه روش‌های سنتی جذب کمک‌های مردمی کمرنگ‌تر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، بیان داشت: باید از ابزارهای به‌روزتر، بدیع، نو و جذاب بهره گرفت تا نسبت به افزایش مشارکت‌های مردمی در جامعه اقدام شود.

رفیعی گفت: با فرهنگ‌سازی می‌توان مشارکت‌های مردمی بیشتری را به سمت بهزیستی سوق داد.