تبریز- فرمانده منطقه پدافند هوایی منطقه شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ایران اسلامی برای ملت های آزادی خواه الگوی موفق از مقاومت در برابر سردمداران ظلم و ستم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عباس عظیمی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در یگان پدافندی تبریز، اظهار کرد: دوران هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که با تکیه بر ایمان، معنویت و باور به وعده‌های الهی می‌توان در مقابل پیشرفته‌ترین تسلیحات و تجهیزات پیروز شد.

وی اظهار کرد: در این دوران مردم ایران اسلامی با اراده و عزمی راسخ و دلاوری جوانان خود در برابر نظام سلطه ایستادگی کرد و اجازه ندادند یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن اهریمن بیفتد.

امیر عظیمی با اشاره به پیشرفت‌های بی نظیر جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف طی سال‌های پس از دفاع مقدس، یادآور شد: امروز ایران اسلامی برای ملت‌های استقلال طلب و آزادی خواه یک الگوی موفق از مقاومت در برابر سردمداران ظلم و ستم شده است که دستاوردهای بس بزرگ به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دفاع جانانه مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس از کیان و سرحدات مرزی کشور با وحدت و همدلی نیروهای مسلح و ملت با بصیرت و بیدار، به نوعی سربلندی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

امیر عظیمی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای سترگ و میراثی جاودان و ارزشمند برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد که امروز ایران و ایرانی به آن افتخار می‌کنند، توجه به ارائه و تبیین این دستاوردها را وظیفه‌ای همگانی برشمرد.

وی بر لزوم آشنایی نسل جوان با ایثار و فداکاری‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی تاکید و اضافه کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعتلا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم، چون تجربه‌های حاصله از این دوران رمز پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی در این چند دهه گذشته است.