یک نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش مربوط به عملکرد بودجه سالانه مجلس به نمایندگان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کوچک زاده در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه موظف به نظارت بر اجرای مقررات بودجه و امور مالی مجلس و نحوه هزینه کردن آن و همچنین رسیدگی به عملکرد بودجه سالیانه مجلس و ارائه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور سال بعد است که این گزارش باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد اما هنوز به ما ارائه نشده است.
وی گفت: یکی دیگر از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه بازرسی و نظارت بر کلیه اموال منقول و غیرمنتقول مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش درباره آن به نمایندگان است که این کار هم هنوز انجام نشده است. ما اعضای هیأت رئیسه مجلس و همچنین کمیسیون‌ها را انتخاب کرده‌ایم که به این موارد عمل کنند و اگر عمل به این موضوعات مورد توجه قرار نگیرد، شعار شفافیت محقق نخواهد شد.
حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه تقاضا داریم که گزارشی در این زمینه ارائه کند و ما باید آئین نامه داخلی مجلس را اجرا کنیم.
نایب رئیس مجلس متذکر شد: دیوان محاسبات معمولاً گزارش تفریغ بودجه را در سال‌های اخیر بسیار زود تهیه کرده است اما اینکه چرا تاکنون این گزارش ارائه نشده است، باید مورد بررسی قرار گیرد.