سفارت روسیه در لبنان با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود در لبنان خواست که فوراً لبنان را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، هم‌زمان با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان و پاسخ‌های متقابل حزب‌الله لبنان، سفارت روسیه در بیروت با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست که هر چه زودتر خاک لبنان را ترک کنند.

روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر، شاهد انفجارها متوالی پیجرها در لبنان بودیم، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از پایگاه هوایی رامات دیوید، بزرگترین پایگاه در شمال سرزمین‌های اشغالی و یکی از سه پایگاه اصلی هوایی این رژیم، بازدید کرد و اعلام نمود که «مرکز ثقل عملیات‌های ما به سمت شمال حرکت می‌کند»، و این حرکت را آغاز «مرحله جدید جنگ» توصیف کرد.

روز بعد، ۱۹ سپتامبر، رژیم صهیونیستی شدیدترین حملات هوایی خود را به لبنان از زمان شروع جنگ غزه در حدود یک سال پیش انجام داد. منابع لبنانی به خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند که این حملات ممکن است شدیدترین حملات در چندین سال اخیر باشد.

ضربات رژیم صهیونیستی، روستاهای جنوب لبنان، از جمله عدشیت القصیر، قبریخا، بنی حیان، مرکبا، رب ثلاثین، مجدل و محرونه را هدف قرار داد، جایی که صدها هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. همچنین هواپیماهای جنگی این رژیم بر فراز بیروت، پایتخت لبنان، پرواز کردند و با عبور از دیوار صوتی در یک حمله نمایشی، سعی در ایجاد وحشت در میان ساکنان پایتخت داشتند.

از آن زمان به بعد، بمباران‌های رژیم صهیونیستی به‌طور روزانه و بدون توقف ادامه یافت و در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۲ و ۲۳ سپتامبر، این حملات شدیدتر و گسترده‌تر شد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جنگنده‌هایش حدود ۱۳۰۰ هدف حزب‌الله را در جنوب و شرق لبنان بمباران کرده‌اند.

مرکز فوریت‌های وزارت بهداشت لبنان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در نتیجه حملات روز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور، تا این لحظه ۴۹۲ نفر به شهادت رسیده و دست کم ۱۶۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.