سمنان- تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان با موضوع همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و فنی و مهندسی، به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان در زمینه‌های علمی و پژوهشی و همچنین خدمات فنی و مهندسی تفاهم نامه همکاری امضا کردند این تفاهم نامه پیش از ظهر سه شنبه در سالن جلسات دانشگاه سمنان به امضای طرفین رسید.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان در حاشیه این مراسم همکاری مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی را موضوع تفاهم نامه همکاری دانست و گفت: کمک به اجرای طرح‌های حوزه آب هدف و محور اصلی این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

سعد الدین در قالب این تفاهم نامه مقرر شد نخستین مرکز نوآوری مشترک بین صنعت آب و برق و دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری ایجاد شود، بیان کرد: این طرح می‌تواند به نوآوری‌هایی در حوزه تخصصی آب کمک کند.

وی استفاده از استعدادهای موجود استان سمنان در حوزه آب را یکی از محورهای این تفاهم نامه در راستای دستاوردهای مفید و مؤثر عنوان کرد و افزود: همکاری اعضای هیأت علمی این دانشگاه در اجرای طرح‌های مربوط به حوزه آبی از دیگر بخش‌های این تفاهم نامه است.

حمید احسانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه کم آبی چالش بزرگی محسوب می‌شود که کل کشور و از جمله استان سمنان را درگیر کرده است، گفت: اجرای طرح‌های تحقیقاتی و نوآوری در حوزه آب برای کاهش و رفع این بحران نیاز است.

احسانی آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی دانشگاه سمنان را یکی از محورهای این تفاهم نامه دانست و ابراز کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه هستیم.