وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین از تداوم منع پخش اذان صبح در حرم ابراهیمی از سوی رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که مقامات صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی از پخش اذان صبح در مسجد ابراهیمی واقع در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری جلوگیری کرده‌اند.

وزارت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما جلوگیری از اقامه اذان صبح توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی که از ۸ روز گذشته ادامه داشته است از ماذنه‌های حرم ابراهیمی را محکوم می‌کنیم.»

این وزارت‌خانه افزود: «این یک پیشرفت بحرانی خطرناک است که به‌طور واضح هدف آن پنهان کردن شعائر اسلامی در داخل حرم و جلوگیری از آن‌ها به‌طور کامل در آینده است.»

آن‌ها همچنین هشدار دادند که پیشرفت صهیونیست و نقض قداست حرم ابراهیمی، موجب خطرات جدی خواهد شد.

این وزارت‌خانه همچنین، اشاره کرد که روز دوشنبه، مقامات صهیونیستی مانع از ورود یک هیئت دیپلماتیک خارجی به حرم ابراهیمی شدند تا نتوانند از جنایات یهودی‌سازی و تغییر نشانه‌های آن آگاه شوند.

این وزارت‌خانه ادامه داد: «شهرک نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر صهیونیستی، شب گذشته حرم ابراهیمی را با رقص‌های تلمودی و موسیقی بلند ناپاک کردند».

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اظهار کرد که این نقض‌ها به‌صورت مداوم و سیستماتیک صورت می‌گیرد و هدف آن کنترل کامل حرم ابراهیمی است. بنابراین، لازم است جامعه جهانی اقداماتی برای متوقف کردن و پایان دادن به این نقض‌ها و تأیید حق حاکمیت فلسطینی‌ها بر این مکان انجام دهد.

گفتنی است؛ مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل واقع شده که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و حدود ۴۰۰ خانواده شهرک نشین در آن زندگی می‌کنند که به‌وسیله حدود ۱۵۰۰ سرباز صهیونیستی محافظت می‌شوند. از سال ۱۹۹۴، رژیم صهیونیستی این مسجد را به‌صورت ۶۳ درصد برای یهودیان و ۳۷ درصد برای مسلمانان تقسیم کرده است.

در کنار جنگ خود علیه غزه از ۷ اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان نیز حملات خود را در کرانه باختری، از جمله در قدس شرقی تشدید کرده‌اند که منجر به شهادت ۷۱۶ فلسطینی، زخمی شدن حدود ۵۷۵۰ نفر و بازداشت بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر شده است.