خرم‌آباد - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی روایتی دیگر از تصمیمات مجمع نمایندگان لرستان در مورد گزینه‌های استانداری لرستان مطرح کرد.

روح‌الله لک علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به موضوع انتخاب و معرفی استاندار جدید لرستان، اظهار داشت: جمع‌بندی دررابطه‌با گزینه استانداری لرستان در مجمع نمایندگان صورت نگرفته است، اما انجام می‌شود.

ماندن «شفقت» هم یکی از گزینه‌ها است!

وی با بیان اینکه هنوز چیزی دراین‌رابطه نهایی نشده است، عنوان کرد: در مجمع در این مورد جلساتی را برگزار کرده‌ایم، جلسات نیز همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا امکان این را دارید که گزینه‌های مدنظر مجمع نمایندگان استان را اعلام کنید؟ گفت: فکر می‌کنم گزینه‌ها در جلسه بعدی، یا بعدی مشخص شود.

لک علی‌آبادی همچنین در پاسخ به این سوال که امکان اعلام تعداد گزینه‌های مجمع نمایندگان را اعلام کنید؟ گفت: تعداد ممکن است سه نفر یا پنج نفر باشند، این تعداد نیز قاعدتاً با اولویت اعلام خواهند شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مجمع نمایندگان استان تا کنون جلسه‌ای با وزیر کشور دراین‌رابطه داشته است؟ گفت: بله داشته‌ایم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا گزینه‌های مجمع نمایندگان با یک سری لیست‌ها که در فضای رسانه‌ای و مجازی استان اعلام شده و می‌شود، همپوشانی دارد؟ گفت: بعضی وقت‌ها ممکن است، بعضی وقت‌ها هم نه چون جریان‌های سیاسی هم چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب، خودشان را دراین‌رابطه محق می‌دانند و حق هم دارند، به‌هرحال آنها هم لیست دارند و لیست می‌دهند، وزیر هم خواست که مجمع نمایندگان نیز نظر خود را اعلام کند، دراین‌رابطه مجمع نمایندگان هم جلسات خود را به‌صورت منظم برگزار می‌کند، حالا موضوع جلسه می‌تواند همین باشد، یک فرد پیشنهادی باشد، مثلاً می‌تواند همین استانداری که الان مستقر هست، باشد یا فرد دیگری، اینجا هم‌بستگی به جمع‌بندی دوستان و نظر اکثریت نمایندگان.

لک علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که پس آقای «شفقت» هم در بین گزینه‌هایی که مطرح شده و بررسی شده، هست؟ گفت: بله هست.

بعضی وقت‌ها تعبیر بر این می‌شود که یک عده دارند سهم‌خواهی می‌کنند

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شاخص‌های مدنظر مجمع نمایندگان دررابطه‌با استانداری لرستان چیست؟ گفت: باید تجربه داشته باشد، چون استان ما متأسفانه استان محرومی است و در سال‌های گذشته به حق خودش نرسیده است، لرستان در شاخص فلاکت در رده اول و بعضی وقت‌ها دوم است، این واقعاً فاجعه است، به همین خاطر نیاز است که یک استاندار باتجربه، شجاع و دارای ارتباطات مؤثر در فضای ملی باشد تا این همه پروژه نیمه‌تمام و کلنگ‌زنی‌های بی‌سرانجام و با گزینه‌های گزاف را به پایان برساند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید هم مجمع نمایندگان باقوت، باقدرت و هم دل در کنار استاندار باشد، هم یک استاندار قوی باید داشته باشیم، عرض کردم حالا استاندار، می‌تواند استاندار مستقر و یا هر فرد دیگری باشد، این قطعاً بستگی به نظر وزیر کشور هم دارد، وزیر کشور تصمیم نهایی را خواهد گرفت، اما خود وزیر کشور خواست که مجمع نمایندگان استان نظر خود را اعلام کند، مجمع نمایندگان نیز دراین‌رابطه لبیک خواهد گفت، چرا که برای مجمع مهم است که چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه کسی سکان‌دار استان می‌شود.

لک علی‌آبادی، ادامه داد: حالا بعضی وقت‌ها تعبیر بر این می‌شود که یک عده دارند سهم‌خواهی می‌کنند، حالا جریانات سیاسی یا هر کسی، اما وقتی من با آنها با جریانات سیاسی مختلف چه اصلاح‌طلب چه اصول‌گرا و چه حتی کسانی که خودشان را نامزد این کرسی می‌دانستند، صحبت می‌کنم، واقعیت این است که بخش عظیمی از آن می‌تواند تلاشی باشد برای رشد استان، چون ما دیگر زمان آزمون خطا نداریم، باید تلاش کنیم که استان به ریل توسعه و پیشرفت برگردد و این همه بیکاری که به شهرهای استان چنبره زده، رفع شود.

لرستان در کجای پازل تغییر استانداران است؟

وی تأکید کرد: در این راستا می‌طلبد که بین دولت و مجلس یک همدلی و همگرایی باشد، از طرف دیگر کرسی‌هایی که قرار است به لحاظ مدیریتی اشغال شوند، افرادی باید باشند که مدیر و توانمند باشند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که باتوجه‌به جلساتی که با وزیر کشور داشته‌اید، چه زمانی گزینه نهایی استانداری لرستان مشخص و نهایی می‌شود؟ گفت: روند تعیین استانداران که در همه دولت‌ها تا امروز بوده و باتوجه‌به انتصاب استانداران جدید، روندی معمول دارد، شاید هفته‌ای دو تا سه استاندار معرفی شود، معمولاً بعد از نهایتاً ۱۰۰ روز دیگر تکلیف همه استانداران مشخص می‌شود، حالا اینکه لرستان در کجای پازل باشد، یا شورای راهبردی دولت و گعده‌های مشورتی سیاسی، مجمع نمایندگان و… که هر کدام نظر خودشان را دارند و خود را محق می‌دانند، به کجا می‌رسد.

لک علی‌آبادی، تأکید کرد: ما برای همه عزیزانی که دغدغه دارند، احترام قائل هستیم، این دغدغه هم بین مجمع نمایندگان استان وجود دارد که دراسرع‌وقت استاندار لرستان مشخص شود.