بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد موقعیت تربیتی از اهداف یادواره شهدا است ،گفت: امروز یادواره شهدا یکی از موقعیت‌های تربیتی که باید از آن به خوبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی ظهر سه شنبه در آئین افتتاحیه طرح ملی «لاله های روشن» در استان بوشهر و یادواره شهدا در دبیرستان نمونه دولتی شهدای فتح المبین گناوه با تقدیر از مسئولان شهرستان و برگزار کنندگان این برنامه اظهار داشت: امروز این افتخار را داریم تا در طلیعه برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر شروع این طرح ملی در استان از مدرسه فتح المبین گناوه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: این طرح ملی در استان بوشهر از این مدرسه در شهرستان گناوه آغاز و به ۲ هزار مدرسه در استان بوشهر ابلاغ می‌شود که تا پایان سال تحصیلی با محوریت دانش آموزان این برنامه برنامه ریزی و اجرا شود.

وی گفت: در ادامه این برنامه با حمایت‌های سپاه استان، اردوهای راهیان نور از مهرماه آغاز می‌شود و همچنان که در مدرسه یادواره شهدا برگزار می‌شود برخی از دانش آموزان در مناطق جنگی با رشادت‌ها، دلاور مردی‌ها و شجاعت‌های رزمندگان، دانش آموزان، فرهنگیان، معلمان شهید از نزدیک آشنا خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: کار بسیار بزرگ و ارزشمندی که در دوران دفاع مقدس با رشادت‌های شهدا، رزمندگان، ایثارگران، و خانواده‌های آنها انجام شد و با روایت وبیان و حتی پخش فیلم بسیار سخت خواهد بود بسیار سخت خواهد بود تا دانش آموزان را به آن فضا ببریم، و فقط آنهایی که در آن دوران بودند و دیدند می‌توانند درک می‌کنند.

وی ادامه داد: لذا کار ما در آموزش و پرورش فقط برگزاری یادواره برای شهدا نیست زیرا این شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارد و بلکه ما و فرزندان ما به این یادواره‌ها نیازمند هستیم تا بدانند که برای اینکه ایران کشوری آباد و آزاد شود ۳۰۰ هزار نفر جوان از بهترین فرزندان کشور به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ علم و دانش و دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی است، گفت: فرزندان این کشور باید از نظر علمی برای یک مبارزه علمی قوی آماده باشند تا بتوانیم از حقوق کشور دفاع کنیم.

موحدی ادامه داد: باید با علم و دانش کشور را قوی کنیم که دشمنان جرأت نگاه چپ به کشور ما را نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش و اهداف برگزاری یادواره شهدا ایجاد یک موقعیت تربیتی برای دانش آموزان و فرزندان در این یادواره‌ها است تا فرزندان و آینده سازان کشور از این یادواره‌ها بهره مند شوند.

موحدی با بیان اینکه ماه محرم، صفر، اردوهای راهیان نور، پیاده روی اربعین، اردوی راهیان توسعه و پیشرفت موقعیت‌های تربیتی هستند، گفت: ما یا باید از موقعیت‌های تربیتی با طراحی خوب استفاده کنیم یا موقعیت‌های تربیتی جدید بسازیم که امروز یادواره شهدا یکی از این موقعیت‌ها که باید از آن به خوبی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: محصول این موقعیت‌های تربیتی، باید تربیت عمیق، پایدار و تثبیت شده در هر حوزه باشد و تنها در این صورت به راه و اهداف و آرمان‌های شهدا نزدیک خواهیم شد.

وی گفت: دانش آموزان این مدرسه با این عظمت باید بکوشند تا انسان‌های بزرگی برای کشور باشند و تا زنده هستیم باید به یاد داشته باشیم همه موقعیت‌های ایجاد شده برای ما محصول خون‌های پاک شهدا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: آرامش و آسایش و امنیت امروز کشور ما محصول پرپر شدن لاله‌ها و شهدا است و دانش آموزان باید به این نکته توجه کنند که فریب حیله‌های دشمنان را نخورند که بیگانه برای کشور ما دلسوزی نخواهد کرد حتی اگر شعارهای قشنگی سر دهد.

سخنرانی امام جمعه گناوه، اجرای سرود دانش آموزی، روایتگری یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس، پخش کلیپ، مداحی و تجلیل از خانوده شهدا از بخش‌های دیگر این آئین معنوی بود.