قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اتباع خارجی غیرمجاز که حضورشان در استان و کشور غیرقانونی است، باید از استان و متعاقباً از کشور طرد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی در دومین جلسه کمسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین که پیش از ظهر سه شنبه برگزار شد اظهار کرد: گفتمان امت اسلامی که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده باید محور تعاملات در حوزه بین‌المللی قرار بگیرد.

وی افزود: بر این اساس، ضمن تکریم اتباع خارجی مجاز و قانونی که در استان حضور دارند، باید در حوزه ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز و نحوه حضور آنها در استان دستگاه‌های متولی تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

معاون استاندار با اشاره به تأکیدات وزیر کشور، تصریح کرد: اتباع خارجی غیرمجاز که حضورشان در استان و کشور غیرقانونی است، باید از استان و متعاقباً از کشور طرد شوند، همچنین برخورد قانونی با کارفرمایان و متخلفانی که در این اقدام غیرقانونی مشارکت دارند، صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان تاکید کرد: هرگونه اقدام در حوزه اتباع و مهاجرین خارجی در استان باید با هماهنگی کمسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی استان صورت پذیرد و از برخورد و تصمیم‌گیری چندگانه در این خصوص پرهیز شود.

گفتنی است خسرو طریقی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین نیز در این جلسه؛ ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت حضور اتباع خارجی در استان، خواستار همکاری بیشتر متولیان امر در جهت ایجاد ساز و کار متناسب بخش‌های مختلف در این حوزه شد.