یک نشریه صهیونیستی از افزایش کسری بودجه رژیم صهیونیستی به عدد ۱۰ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه صهیونیستی کالکاسیت فعال در زمینه مسائل اقتصادی به نقل از ولادیمیر بالیاک یکی از اعضای کمیسیون امور مالی کنیست رژیم صهیونیستی از وجود کسری بودجه گسترده در سرزمین‌های اشغالی در سال ۲۰۲۴ خبر داده و نوشت که این کسری بالغ بر ۱۰.۵ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد کابینه قادر به انجام تعهدات مالی خود در سال آینده نخواهد بود.

وی ابراز داشت که این کسری بودجه به عوامل متعددی بازمی گردد که بیش از نیمی از آن خسارت‌هایی است که در نتیجه جنگ به شرکت‌ها و اشخاص مختلف وارد کرده و کابینه هنوز آنها را پرداخت نکرده است. این موضوع به صورت ویژه در مورد مناطقی که هدف حملات موشکی قرار داشته‌اند، بیشتر صدق می‌کند.

بالیاک در این شرایط از موشه جفنی رئیس کمیسون امور مالی پارلمان رژیم صهیونیستی خواست تا از وزیر امور مالی این رژیم بخواهد پیشنهاد افزایش بودجه را پس بگیرد.

بزالل اسموتریچ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که مورد تمسخر کارشناسان مسائل اقتصادی رژیم صهیونیستی قرار گرفته، پیش بینی کرده که کسری بودجه رژیم صهیونیستی در سال جاری کاهش پیدا کرده و از عدد ۸ در صد تولید ناخالص داخلی به ۶.۶ درصد برسد.

بالیاک در واکنش به این اظهارات گفته که اسموتریچ تلاش دارد افکار عمومی را فریب دهد و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، هزینه‌های اقتصادی تل آویو کمرشکن خواهد بود.