نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به شهید و مجروح شدن هزاران نفر در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان از بسیج سازمان حج و زیارت خواست که برای کمک رسانی مردم را بسیج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، که پس از مراسم پرفیض زیارت عاشورا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع مسئولان و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در محل نمازخانه این سازمان سخن می‌گفت، افزود: مردم لبنان امروز به کمک‌های مردمی نیازمندند و همه برادران و خواهران باید به یاری این مردم بشتابیم.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که اساسش بر حق کشی، زشتی و پلیدی بنا نهاده شده بعد از درماندگی در غزه و نرسیدن به اهداف خود، به دنبال راه فرار و تنفس و گشودن محور و جبهه جدیدی در لبنان است.

نواب تاکید کرد: مسئولان و مدیران کشورهای اسلامی باید مقابل این رژیم ستمگر که همیشه تاریخ شر بوده، بایستند و تکلیف و نسخه شفابخش دوای درد جهان اسلام دفاع از مظلوم در برابر ظالم با روحیه بسیجی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدایی که با جانفشانی‌های خود در مقابل دشمن بعثی حماسه آفریدند، به تبیین آثار دفاع مقدس و جهاد پرداخت و تاکید کرد: دفاع مقدس صحنه و کلاس جدیدی را مقابل چشم جهانیان گشود و با وجود حمایت‌های شرق و غرب از دشمن، ایران اسلامی پیروز شد.

نواب افزود: امام امت (ره) به مدد ارتباط ویژه با خدا، دفاع مقدس را رهبری و هدایت کرد و شکست دشمن، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوز را به اثبات رساندیم و دوستان و دشمنان خود را شناخته و به این باور رسیدم که باید روی پای خود بایستیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه امروز ریشه‌های انقلاب پربارتر از گذشته در دل مظلومان و محرومان عالم جای گرفته است، گفت: دفاع خصیصه‌ای است که خداوند منان در طبیعت نهاده است و در هنگام بروز تعارض منافع باید دفاع از حق و نه کسب منافع بیشتر را در اولویت قرار داد.

وی افزود: خداوند باب جهاد را بر روی بندگان و اولیا خاص خود گشوده است، انسان‌های ویژه‌ای که با پوشیدن لباس جهاد، انسانیت را از پلشتی، بیچارگی و بدبختی نجات داده و موجب نجات انسان از شر دشمنان می‌شوند.