تبریز-نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کارخانه صنایع تبدیلی و پایین دستی مس در اهر ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیت اله عبدالهی در مجمع مشورتی شهرستان اهر با انتقاد از خام فروشی معدن مس انجرد گفت نباید کارخانه صنایع تبدیلی این مجموعه در خارج از شهرستان احداث شود.

وی گفت: متأسفانه هم اکنون این مجموعه با خام فروشی مواد استخراجی و اشتغال کم در صدد احداث کارخانه در تبریز می‌باشد که ما بااین امر کاملاً مخالفیم و در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

این نماینده مجلس بر ضرورت توجه معادن بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی منطقه تاکید کرد و افزود هم از شرکت مس سونگون و هم از شرکت مس انجرد پیگیر دو بانده کردن جاده‌های اهر ورزقان و اهر انجرد هستیم و انتظار داریم همچنانکه این شرکتها از منابع معدنی شهرستان منتفع می‌شوند در امر عمران و آبادانی شهرستان نیز مشارکت نمایند.

نماینده مردم اهر و هریس بر ضرورت تحقق تعهد معادن از محل مسئولیت‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد.

وی در قسمتی از سخنان خود بخش گردشگری را یکی دیگر از محورهای توسعه شهرستان برشمرد و برضرورت همکاری میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی، بخصوص ترویج گردشگری کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به موقعیت شهرستان جذب سرمایه گذاران این حوزه را زمینه برای رونق اقتصادی وتوسعه شهرستان، صنعت گردشگری را یک صنعت پاک با اشتغال زایی قابل توجه عنوان کرد.

این نماینده مجلس هم‌چنین با انتقاد از افتتاح ناقص دانشکده کشاورزی اهر گفت: متأسفانه با گذشت چند سال از ساخت این پروژه نه تنها دانشجویان در ساختمان جدید این دانشکده مستقر نشده بلکه به حال خود رها شده که در این خصوص از دانشگاه تبریز پیگیر جدی هستیم تا نواقصات و حصار کشی آن انجام شود.

ناظر مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در شورای معادن با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اهر و بیلوردی بر اختصاص اعتبار برای ساخت تصفیه خانه اهر و تأمین برق پایدار این شهرک‌ها در جهت جهت تأمین انرژی واحدهای بزرگ تولیدی تاکید کرد.

عبدالهی از آغاز عملیات اجرایی فولاد اهر خبر داد و افزود سرمایه گذار بخش خصوصی باهمت مضاعف و بسیج امکانات در حال اجرای این پروژه می‌باشد.

وی توجه به خلاقیت‌های جوانان متخصص بخش کشاورزی را در پیشرفت و توسعه شهرستان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: انتظار داریم دستگاه‌های متولی بخصوص جهاد کشاورزی وصمت در ایجاد تمهیدات لازم و حمایت فنی مهندسی و تسهیلاتی در راه اندازی واحدهای بسته بندی و سورتینگ اقدام لازم انجام دهند.

نماینده مردم اهر و هریس هدف از برگزاری این مجمع و نشست را بهره مندی از تجربیات آحاد مختلف مردم در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و افزود رشد و توسعه متوازن در گرو همراهی و همکاری و مشاوره همه افراد صاحب فکر و اندیشه میسر است و تلاش خواهیم کرد از نظرات همه کسانی که دل در گرو زادگاه خویش دارند بدور از مسائل جناحی استفاده کنیم و در این راستا از همه شهروندان، فرهیختگان، نخبگان انتظار داریم با ارسال ایده‌ها، طرح‌ها و نظرات سازنده خود به دفتر ارتباطات مردمی ما در در رسیدن به اهداف خود و توسعه منطقه یاری کنند.

وی در پایان افزود: علیرغم مشکلات متعدد در پروژه‌های شهرستان پیگیر اعتبارات پروژه ناقص شهرستان هستیم.