تبریز- رئیس قطب علمی-آموزشی مدیریت سلامت ایران بر تغییر نگرش در سیستم بیمه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جنتی در دیدار با مدیر کل بیمه سلامت استان، فعالیت‌های پژوهشی این اداره را ارزشمند عنوان کرد و گفت: در دانشکده مدیریت وجود رشته‌های مختلف در حوزۀ بیمه، از جمله اقتصاد سلامت، مدیریت سلامت، فناوری اطلاعات سلامت و …، همچنین تعامل و همگرایی دانشجویان این رشته‌ها با سازمان‌های بیمه‌گر، ظرفیت قابل توجهی است که می‌تواند در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی بیمه‌ای و ارتقای خدمات عمومی سلامت به جامعه راهگشا باشد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما در حوزه سلامت و بیمه این است که تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، ذهنی، احساسی و یا سیاسی انجام می‌شوند و به هیچ عنوان مبتنی بر شواهد نیستند.

جنتی تأکید کرد: در تمام حوزه‌های مربوط به مدیریت ما اگر بخواهیم علائم حیاتی سیستم را ببینیم باید به شواهد و علائم توجه کرده و بعد از تشخیص، مداخله کنیم اما متأسفانه این دیتاها اغلب در سیستم‌ها موجود نیستند.

وی با اشاره به مشکلات و موانع پیشِ‌روی بیمه‌ها خاطر نشان کرد: بیمه‌ها باید مسیر حرکت و بخشی از بار مالی خود را به سمت خدمات پیشگیری معطوف کنند و اگر این اتفاق نیفتد در مدت زمانی کوتاه به ورشکستگی خواهند رسید چرا که مسیر اصلی حرکت بیمه‌ها به سمت بیماری‌های مزمن است که نیاز به حمایت‌های طولانی‌مدت دارد و این موضوع از توان سازمان‌های بیمه‌گر خارج است.

رئیس قطب علمی-آموزشی مدیریت سلامت ایران همچنین ادامه داد: برای بالا بردن کیفیت و بهره‌وری، دنیا به سمت استفاده از شواهد پیش می‌رود و با توجه به اینکه منابع نظام سلامت محدود و رو به کاهش هستند باید کارهای پژوهشی با محوریت تغییر نگرش در سیستم خدمات‌رسانی حوزه سلامت مدیریت شوند.

به گفته جنتی، بیمه سلامت آذربایجان شرقی با ذهن باز و نگرش مثبت به بحث پژوهش، همواره گام‌های مثبتی در جهت ارتقای کیفیت حوزه سلامت استان برداشته است.

جنتی در پایان گفت: قرار نیست امضای تفاهم‌نامه تمام مشکلات موجود در این حوزه را حل کند اما امیدواریم که بتواند بخش عمده‌ای از اهداف مورد نظر را تحت پوشش قرار داده و پیش ببرد.